Статтю присвячено 100-річчю від дня народження видатного українського вченого, олігофренопедагога, доктора
педагогічних наук, професора, автора понад ста наукових праць з різних питань спеціальної педагогіки І. Г. Єременка.
Зроблено спробу систематизувати погляди дослідника на проблему раннього та дошкільного виховання розумово відсталих дітей. Показано, що вчений розглядав дошкільну олігофренопедагогіку як самостійну галузь наукового знання, яка має пропедевтичний характер, значні можливості для вивчення особливостей розвитку дітей, пошуку найбільш ефективних засобів корекції, а також вироблення науково обґрунтованої системи їх використання на ранньому етапі життя дитини. Автори висловлюють переконання, що у намаганні розвивати сучасну науку і практику, молоді вчені ще довго звертатимуться до праць І. Г. Єременка як невичерпного джерела наукової вірогідності, творчості та глибокої поваги до людини.
Статья посвящена 100-летию со дня рождения известного украинского ученого, олигофренопедагога, доктора
педагогических наук, профессора, автора более ста научных работ по различным вопросам специальной педагогики И.
Г. Еременка. Сделано попытку систематизировать взгляды исследователя на проблему раннего и дошкольного воспитания умственно отсталых детей. Показано, что ученый рассматривал дошкольную олигофренопедагогику как самостоятельную сферу научного знания, которая имеет пропедевтический характер, значительные возможности для изучения особенностей развития детей, поиска наиболее эффективных средств коррекции, а также разработки научно обоснованной системы их использования на раннем этапе жизни ребенка. Авторы высказывают убежденность, что, движимые желанием развивать современную науку и практику, молодые ученые будут еще долго обращаться к трудам И. Г. Еременка как неиссякаемому источнику научной достоверности, творчества и глубокого уважения к человеку.
This article is devoted to the 100th anniversary from the birth of outstanding Ukrainian scientist, Correctional Lecturer, Doctor of Pedagogical Sciences, Professor, author of more then100 scientific publications and on various aspects of special education I. H. Yeremenko. An attempt to systematize the researcher looks at the problem of early and pre-school education of mentally retarded children. It is shown that the scientist considered pre-school correctional as an independent branch of scientific
knowledge that has propaedeutic character, considerable scope for learning children' characteristics, finding the most effective
means of correction, and to develop science-based system using them at an early stage of life. The authors express their conviction
that efforts to develop modern science and practice of young scientists for a long time and apply to works of I. H. Yeremenko as an inexhaustible source of scientific credibility, creativity and a deep respect for the man.