DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 31 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16771
Title: Вирішення проблеми формування професійно-трудової компетентності в розумово-відсталих школярів у системі підготовки студентів-дефектологів
Authors: Товстоган, В. С.
Keywords: професійно-трудова компетентність
підготовка студентів-дефектологів
спеціальна методика трудового навчання
розумово відсталі учні
профессионально трудовая компетентность
подготовка студентов-дефектологов
специальная методика трудового обучения
ученики специальной школы
professionally labour competence
preparation of studentov-defektologov
special method of the labour teaching
students of the special school
Issue Date: 2016
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Товстоган, В. С. Вирішення проблеми формування професійно-трудової компетентності в розумово-відсталих школярів у системі підготовки студентів-дефектологів / В. С. Товстоган // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 31. - С. 116-123.
Abstract: У статті розглядається проблема формування професійно-трудової компетентності у розумово відсталих школярів в системі підготовки студентів-дефектологів. Як один із засобів вирішення цієї проблеми, запропоновано зміст навчальної програми «Спеціальна методика трудового навчання», який грунтується на основі авторської моделі професійно-трудової компетентності. Модель зазначеної компетентності представлена трьома блоками: блок здібностей та інтелектуальних дій, блок особистісних якостей і професійно-трудовий. Професійно-трудовий блок включає когнітивну, організаційно-операційну, графічно-технологічну, профорієнтаційну, економічну, інформаційну, соціальну компетентності. Показниками її сформованості визначені мотиваційний, когнітивний, поведінковий, ціннісно-змістовий аспекти, емоційно-вольова регуляція процесу і результату прояву компетентності учнем. Зміст навчальної програми структурований трьома розділами: перший – загальнодидактичний, другий присвячений формуванню загальних здібностей і якостей особистості, третій – професійно-трудовій підготовці вихованців спеціальної школи, зокрема, формуванню спеціальних здібностей.
В статье рассматривается проблема формирования профессионально-трудовой компетентности у умственно отсталых учащихся в системе подготовки студентов-дефектологов. Как один из способов решения данной проблемы, представлена учебная программа «Специальная программа трудового обучения», которая основана на авторской модели профессионально-трудовой компетентности. Модель данной компетентности состоит из трех блоков: блок способностей и интеллектуальных действий, блок личностных качеств и профессионально-трудовой. Последний блок включает когнитивную, организационно-операционную, графически-технологическую, профориентационную, экономическую и социальную компетентности. Показателями ее сформированости были определены мотивационный, поведенческий, ценностно-содержательный аспекты, знания, эмоционально-волевая регуляция процесса и результата выражения компетентности учащимися. Содержание учебной программы для студентов содержит три раздела: общедидактический, формирования общих способностей и качеств личности, специальных способностей и качеств личности.
The article considers the problem of formation of professional competence in mentally retarded students in the system of training of students of special education. As one way of solving this problem presented a training program «Special program of vocational studies», which is based on the author's model of vocational competence. The competence model consists of three blocks: block abilities and intellectual actions, a unit of personal qualities and professional labor. The last block includes cognitive, organizational, operational, technological, vocational, economic and social competence. The characteristics of its sformirovali were determined motivational, behavioral, value-substantial aspects, knowledge, emotional-volitional regulation of process and result of the expression of competence by students. The content of the curriculum for students contains three sections: General didactic, the formation of General abilities and personal qualities, special abilities and personal qualities.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16771
Appears in Collections:Випуск 31

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tovstogan.pdf476.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.