DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 31 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16691
Title: Використання стереотипій у логопедичній роботі з дітьми з аутизмом
Authors: Базима, Н. В.
Keywords: діти
аутизм
аутистичні порушення
мовлення
мовленнєва діяльність
мовленнєва активність
логопедія
корекційна робота
дети
аутистические нарушения
речь
речевая деятельность
речевая активность
логопедия
коррекционная работа
children
autism
autistic spectrum disorders
speech
speech activity
speech therapy
Issue Date: 2016
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Базима, Н. В. Використання стереотипій у логопедичній роботі з дітьми з аутизмом / Н. В. Базима // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 31. - С. 15-23.
Abstract: Стаття присвячена проблемі організації ефективної та доступної допомоги в оволодінні мовленнєвою активністю дітьми з аутизмом. В Україні проблема комунікації та підвищення комунікативної активності дуже актуальна і активно досліджується. У статті безпосередньо розглядаються питання розвитку комунікаційної діяльності дітей з аутизмом. Представлено аналіз досліджень психофізичного і мовленнєвого розвитку дітей зазначеної категорії зарубіжними та українськими вченими. Розглядається проблема мовленнєвого розвитку дітей зі спектром аутистичних порушень та значення врахування особливостей прояву аутизму з метою покращення ефективності корекційної роботи. Основна увага приділяється визначенню напрямів адекватної і ефективної корекційно-логопедичної допомоги. Доведено, що всі діти старшого дошкільного віку з аутизмом мають особливості розвитку мовленнєвої діяльності різної інтенсивності. Зазначені деякі особливості комунікативної діяльності у дітей із аутистичним спектром порушень. Особливості психічного та мовленнєвого розвитку дітей даної категорії рекомендується враховувати у навчально- виховному і корекційному процесах.
Статья посвящена проблеме организации эффективной и доступной помощи в овладении речевой активностью детьми с аутизмом. В Украине проблемы коммуникации и повышения коммуникативной активности очень актуальны и активно исследуются. В статье непосредственно рассматриваются вопросы развития коммуникационной деятельности детей с аутизмом. Представлен анализ исследований психофизического и речевого развития детей указанной категории зарубежными и украинскими учеными. Рассматривается проблема речевого развития детей с аутистическими нарушениями и значение учета особенностей проявления аутизма с целью улучшения эффективности коррекционной работы. Основное внимание уделяется определению направлений адекватной и эффективной коррекционно-логопедической помощи. Доказано, что все дети старшего дошкольного возраста с аутизмом имеют особенности развития речевой деятельности различной интенсивности. Указаны некоторые особенности коммуникативной деятельности у детей с аутистическим спектром нарушений. Особенности психического и речевого развития детей данной категории рекомендуется учитывать в учебно-воспитательном и коррекционном процессах. Поданы требования к речи взрослых, которые окружают ребенка с аутизмом.
The article is devoted to the problem of organization of effective and accessible help in learning speech for children with autism. The problems of communication and enhance the function of speech is very important in Ukraine. The article covers the issues of communication activity development of children with autistic spectrum disorders. The analysis of researches of foreign and Ukrainian scientists psychophysical and speech development of children of the mentioned category is presented in the article. The article covers the issue of speech development of children with autistic disorders and importance of taking into consideration autistic patterns in order to improve correctional educational work. The main purpose of the article is to determine directions for adequate and effective educational and logopaedic support, for which of particular importance are results of psychological and pedagogical assessment of a child with autism, observation of his or her independent activity. It has been proven that all children of senior preschool age with autistic spectrum disorders exhibit peculiarities in speech activity development of varying intensity. The article also lists specific features of communication activity and a wide range of communication disorders in children with autism, varying greatly in degree of complexity and onset. The analysis of the speech development of children with autism spectrum disorders are presented in the article. The article describes the rules for use of incentives to increase motivation to speech activity.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16691
Appears in Collections:Випуск 31

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bazyma.pdf478.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.