Стаття присвячена феномену емоційної стійкості як психологічного чинника готовності майбутніх фахівців
(корекційних педагогів, спеціальних (практичних психологів, логопедів, реабілітологів, тренерів, аніматорів) і батьків до
взаємодії з аутичними дітьми. Представлено та проаналізовано результати констатувального експерименту в якому брали
участь студенти напряму спеціальної освіти. З’ясовано особистісні показники (профілі) емоційно стійких та емоційно
нестійких студентів. Дана якісна характеристика їхньої відповідальності, емоційних переживань, цінностей, самооцінки, мотивації на успіх. Проаналізовано причини виникнення замкнутості, неконтактності, скептицизму, негативного емоційного відношення до навчання у групі емоційно нестійких студентів. Оскільки для взаємодії та корекційної роботи з дітьми аутистичного спектру вимагаються толерантність, стриманість, самоконтроль над емоціями, виваженість, комунікабельність, мотивація на успіх, проведена психодіагностика цих показників у обох експериментальних групах. У результаті цієї перевірки виявлено психологічні особистісні показники, що залежать від рівня емоційної стійкості студентів. Зроблено висновок, що для взаємодії майбутньому фахівцеві необхідна системна робота над собою в межах вищого навчального закладу, щоб подолати ті негативні риси що блокують і перешкоджають його психологічній та фаховій готовності.
В статье рассматривается феномен эмоциональной стойкости как психологический показатель готовности будущих
специалистов (коррекционных педагогов, специальных (практических психологов, логопедов, реабилитологов, тренеров, аниматоров) и родителей к взаимосвязи с аутичными детьми. Представлено и проанализировано результаты констатирующего эксперимента, в котором участвовали студенты направления специального образования. Определены личностные показатели (профили) эмоционально стойких и эмоционально нестойких студентов. Дана качественная характеристика их ответственности, эмоциональных волнений, ценностей, самооценки, мотивации на успех. Проанализировано причины возникновения замкнутости, неконтактности, скептицизма, негативного эмоционального отношения к учёбе в группе эмоционально нестойких студентов. Поскольку для взаимодействия и коррекционной работы с аутичными детьми требуются толерантность, сдержанность, самоконтроль над эмоциями, взвешеность, коммуникабельность, мотивация на успех, проведена психодиагностика этих показателей в обеих экспериментальных группах. В результате этой проверки определены психологические личностные показатели, что зависят от уровня эмоциональной стойкости студентов.
Сделан вывод, что для взаимодействия будущему специалисту необходима системная работа над собой в рамках высшего учебного заведения чтобы преодолеть те негативные черты, которые блокируют и мешают его психологической и специальной готовности.
The article is devoted to the phenomenon of emotional stability as a psychological factor of future specialists (special education teachers, psychologists, speech therapists, rehabilitators, coaches, animators) and parents to interact with autistic children. Presented and analyzed results of ascertaining experiment which involved students direction of training Special Education.
It is found personal indicators (profiles) of emotionally stable and emotionally unstable students. Presented qualitative characteristics of their responsibility, emotional experiences, values, self-esteem, motivation to succeed. Analyzed the causes of closing, skepticism, negative emotional attitude to learning in a group of emotionally unstable students. As for the cooperation and correctional work with children autism spectrum required tolerance, moderation, self-control of emotions, balance, communication, motivation to succeed, conducted psychodiagnostic of these parameters in both treatment
groups. As a result of this research revealed psychological personality indicators, depending on the level of emotional stability of students. It is concluded, that for interaction of future specialist is needed a systematic work with itself within the university to overcome the negative traits, that block and prevent its psychological and professional readiness.