У статті йдеться про особливості мовленнєвого розвитку при розладах аутистичного спектру у дітей та обґрунтовується необхідність раннього цілеспрямованого психолого-педагогічного впливу на розвиток мовленнєвих функцій
при цьому. Здійснено аналіз обраної проблеми в контексті наявних науково-дослідних робіт, зазначено роль мовлення у
процесі соціалізації особистості та характеристику його основних функцій. Висвітлено специфіку спотвореного розвитку у випадку розладів аутистичного спектру, особливості мовленнєвого розвитку при цих розладах, подана класифікація можливих мовленнєвих порушень відповідно до їх ґенезу і патогенетичного рівня. Визначені зміст, заходи та засоби психолого-педагогічної корекції розвитку мовленнєвих функцій у дітей з розладами спектру аутизму. Зроблено акцент на важливості комплексної корекційної допомоги (психологічної, логопедичної, педагогічної, медичної) у становленні мовленнєвих функцій на ранніх етапах розвитку дітей з розладами аутистичного спектру.
В статье отмечается роль речи и ее функций в процессе социализации личности, раскрываются особенности речи
у детей с расстройствами аутистического спектра. На основе теоретического анализа существующих научно-
исследовательских первоисточников дана характеристика расстройств аутистического спектра, а также особенности
речевого развития при этих расстройствах и классификация речевых нарушений при этом в соответствии с их генезом и
патогенетическим уровнем. Обосновывается необходимость раннего психолого-педагогического влияния на развитие
речевых функций у детей с расстройствами спектра аутизма с определением содержания, мер и средств психолого-
педагогической коррекции. Особенный акцент сделан на значимости комплексной коррекционной помощи (психологической, логопедической, педагогической, медицинской) в становлении речевых функций на ранних этапах онтогенеза при расстройствах аутистического спектра.
The article deals with the peculiarities of speech development in autism spectrum disorders in children and the necessity of
early targeted psychological and educational impact on the development of speech functions these children. The analysis of selected problem in the context of existing scientific research, described the role of speech in the process of socialization and description of its key features. The article highlights the specific case of distorted development in autism spectrum disorders, especially those with language development disorders, provides for a classification of possible speech disorders according to their origins and pathogenesis of. The article identified content, activities and means of psycho-pedagogical correction of speech functions in children with autism spectrum disorders. It highlighted comprehensive remedial assistance (psychological, speech therapy, educational, medical) in the development of speech functions during the early stages of development of children with autism spectrum disorders.