DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/1666
Title: Психологічна структура та чинники розвитку соціальних здібностей
Authors: Власова, Олена Іванівна
Keywords: соціальні здібності
social skills
Issue Date: 2006
Publisher: Видавництво НПУ ім. М.П. Драгоманова
Citation: Власова, Олена Іванівна. Психологічна структура та чинники розвитку соціальних здібностей: автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / О.І. Власова ; наук. кер. Ю. М. Швалб ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 44 с.
Abstract: Досліджено питання структури, динаміки соціальних здібностей та чинників їх розвитку за умов первинної соціалізації. Розроблено структурну, генетичну та прикладну теорії соціальних здібностей. Доведено необхідність виділення двох основних сфер розвитку та самореалізації загальних здібностей людини: соціальної та предметної. Здійснено узгоджене створення концептуальної, операційної й емпіричної моделей зрілого функціонування системи здібностей, притаманних соціально обдарованій особистості. Показано, що цілісна структура соціальних здібностей формується як взаємодія емоційних, мовленнєвих, когнітивних та конативних компонентів реалізації та координації соціальних проявів людини за керівної ролі механізмів усвідомлення нею себе як творичого суб'єкта соціальної життєдіяльності. На засадах генетичної теорії розкрито особливості гетерохронного становлення основних підсистем соціальних здібностей особистості, специфіку онтогенетичних ліній розвитку кожної з них. В межах прикладної теорії досліджено такі детермінанти розвитку соціальних здібностей людини як роль особливостей її позиції, родинного, групового та гендерного статусу дитини, установок її батьків, впливу якості та рівня освіти, урбанізації сучасного соціуму.
The question of the structure, dynamics of social skills and factors of their development in terms of primary socialization. Structural, genetic and applied theory of social abilities. The necessity of the selection of two main areas of development and self-general abilities of man: social and subject. Done consistently creating conceptual, operational and empirical models of mature functioning system capabilities inherent socially gifted person. It is shown that the integral structure of social interaction abilities formed as emotional, speech, and cognitive components konatyvnyh implementation and coordination of social manifestations person for leadership mechanisms awareness of itself as it tvorychoho subject of social life. On the basis of the theory of genetic peculiarities heterochrony becoming major subsystems of social abilities of the individual, specific ontogenetic lines of each of them. Within the applied theory are investigated determinants of social abilities as role features her position, family, group and gender status of the child, setting her parents influence the quality and level of education, urbanization of modern society.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/1666
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vlasova.pdf392.98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.