DSpace at library NPU Dragomanova » Єдність навчання і наукових досліджень - головний принцип університету » 2016 рік »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16654
Title: Особистісний ресурс майбутнього педагога-музиканта в ракурсі міжсуб’єктних виробничих відносин
Authors: Бодрова, Т. О.
Keywords: особистісний ресурс
методична підготовка майбутніх учителів музики
личностный ресурс
методическая подготовка будущих учителей музыки
personal resource
methodical preparation of future teachers of music
Issue Date: 2016
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Бодрова, Т. О. Особистісний ресурс майбутнього педагога-музиканта в ракурсі міжсуб’єктних виробничих відносин / Т. О. Бодрова // Єдність навчання і наукових досліджень – головний принцип університету : матеріали звітної науково-практичної конференції викладачів, докторантів та аспірантів, 14-18 березня 2016 року. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. – C. 13-15.
Abstract: У статті розглянуто значення особистісного ресурсу як системної інтегральної характеристики педагога, визначено його місце в структурі методичної підготовки майбутніх учителів музики. Доведено, що ресурсний підхід як один із чинників оновлення мистецько-освітнього простору засвідчує свою перспективність в оптимізації навчально-виховного процесу, динамізуючи практичну діяльність студентів у напрямку більш продуктивного прояву особистісно-професійних можливостей та здатності до суб’єкт-субєктної взаємодії.
В статье рассмотрено значение личностного ресурса как системной интегральной характеристики педагога, определено его место в структуре методической подготовки будущих учителей музыки. Доказано, что ресурсный подход как один из факторов обновления художественно-образовательного пространства подтверждает свою перспективность в оптимизации учебно-воспитательного процесса, динамизируя практическую деятельность студентов в направлении более продуктивного проявления личностно-профессиональных возможностей и способности к субъект-субъектному взаимодействию.
The article ediscusses the signific ance of personal resourceas a system of integral characteristics of the teacher, determined by its position in the structure of methodical preparation of future teachers of music. Resources approach as a factor in art and education spaceis a promising optimization of the educational process in the direction of increasing its productivity. The author found that the result of methodical preparation of future teachers of music is their methodological preparedness as a set of personal values, cognitive and operational-activity components of the tool. Identified, in herent in the essential characteristics of methodical preparation resource factors contribute to the successful implementation of a student on industrial practice the important tasks of the modern school, associated with theformationofthemusicalcompetence. Intheprocessofanalysisoftheconceptof “personal resource” found that its essence lie sinemphasizing a strong, dominant and active personality traits in society that in crease the probability of overcoming of difficulties and the achievement of its objectives.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16654
Appears in Collections:2016 рік

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bodrova.pdf224.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.