Стаття присвячена практичній реалізації компетентністного підходу до питань взаємодії батьків з фахівцями в
корекційній освіті дітей з полісистемними порушеннями розвитку шляхом проведення тренінгу компетентного батьківства за Методикою Незавершених Ситуацій. Наведена порівняльна характеристика існуючих підходів до означеного питання (практичний – патерналіський підхід, психотерапевтичний підхід, наративний підхід, компетентнісний підхід). Розкриті зміст та цілі адаптації Методики Незавершених Ситуацій (МНС) для діагностики і формування компетентності батьків дітей з
полісистемними порушеннями розвитку. Показано, що компетентність батьків дітей з полісистемними порушеннями розвитку складається з трьох складових: взаємодія з дитиною, взаємодія з навколишнім середовищем, забезпечення якості життя. Наведені цілі та зміст тренінгу компетентного батьківства за Методикою Незавершених Ситуацій.
Статья посвящена практической реализации компетентностного подхода к вопросам взаимодействия родителей со специалистами в коррекционном образовании детей с полисистемными нарушениями развития путем проведения тренинга компетентного родительства по Методике Незавершенных Ситуаций. Приведена сравнительная характеристика существующих подходов к данному вопросу (практический - патерналистский подход, психотерапевтический подход, нарративный подход, компетентностный подход). Раскрыто содержание и цели адаптации Методики Незавершенных Ситуаций (МНС) для диагностики и формирования компетентности родителей детей с полисистемными нарушениями развития. Показано, что компетентность родителей детей с полисистемными нарушениями развития состоит из трех составляющих: взаимодействие с ребенком, взаимодействие с окружающей средой, обеспечение качества жизни. Описаны цели и содержание тренинга компетентного родительства по Методике Незавершенных Ситуаций.
The article is devoted to the practical implementation of competency approach to the interaction of parents with specialists
in remedial education for children with multisystem developmental disabilities through training of competent parenthood Methods
Unfinished Situations (MUS). The comparative characteristic of existing approaches to definite questions (practical – paternalists,
approach psychotherapeutic approach, narrative approach, competence approach). The content and purpose of adaptation Methods Unfinished Situations (MUS) for the diagnosis and formation of competence of parents of children with multisystem developmental disorders. It is shown that the competence of parents of children with multisystem developmental disorders consist of three components: the interaction with the child, the interaction with the environment, quality of life. These objectives and content of the training of competent parenthood Methodology for unfinished situations.