У статті проаналізовано сутність педагогічної реабілітації дітей з психофізичними порушеннями і досвід її організації
в системі інклюзивного навчання. Встановлено, що в сучасних наукових концепціях педагогічна реабілітація розглядається
як складний і багатоаспектний процес, сутністю якого є розвиток у дитини потенціалу, необхідного для здобуття освіти певного рівня. В організаційному контексті шкільної освіти система педагогічної реабілітації охоплює як навчальний, так і виховний процеси, спрямовуючи зусилля фахівців різного профілю на подолання труднощів, з якими стикається дитина з психофізичними порушеннями. На основі аналізу сучасної освітньо-реабілітаційної практики виділено функціональні характеристики, принципи і умови реалізації системи педагогічної реабілітації вихованців з психофізичними порушеннями.
В статье проанализирована сущность педагогической реабилитации детей с психофизическими нарушениями и
опыт ее организации в системе инклюзивного обучения. Установлено, что в современных научных концепциях
педагогическая реабилитация рассматривается как сложный и многоаспектный процесс, сущностью которого является
развитие у ребенка потенциала, необходимого для получения образования определенного уровня. В организационном
контексте школьного образования система педагогической реабилитации охватывает как учебный, так и воспитательный процессы, направляя усилия специалистов разного профиля на преодоление трудностей, с которыми сталкивается ребенок
с психофизическими нарушениями. На основе анализа современной образовательно-реабилитационной практики
выделены функциональные характеристики, принципы и условия реализации системы педагогической реабилитации
воспитанников с психофизическими нарушениями.
The author analyzes the essence of pedagogical rehabilitation of children with mental and physical disorders and the
experience of its organizing in a system of inclusive education. The key characteristics of pedagogical rehabilitation are dwelt upon. These are: early start and continuity of rehabilitation process, acmeology nature, its competence orientation and realization in a complex with other methods of rehabilitation. It was ascertained that modern science considers the pedagogical rehabilitation a complex process, the main essence of which is development of child’s capacity for further education. Under the organizational context of modern school the system of pedagogical rehabilitation includes both education and upbringing. This helps professionals of different profiles to focus their efforts addressing on the problems which the child with mental and physical disorders faces. On the basis of analysis of modern education and rehabilitation practice the functional characteristics, principles and conditions for successful introduction of the system of pedagogical rehabilitation into practice, were identified.