У статті розкрито досвід педагогічного супроводу процесу становлення дитини з психофізичними порушеннями як
суб’єкта життєтворчості в умовах виховної системи санаторної школи-інтернату. Встановлено, що суб’єктна позиція
особистості є провідним фактором досягнення нею нової якості свого життя, яка проявляється в різних аспектах (ціннісно-смисловому, когнітивному, соціальному) і за сутнісними ознаками відповідає феномену життєтворчості. На прикладі санаторної школи-інтернату Хортицької національної навчально-реабілітаційної академії розкрито основні характеристики виховної системи, що забезпечує становлення дитини з психофізичними порушеннями як суб’єкта життєтворчості. У цьому контексті проаналізовано роль учнівського самоврядування, розкрито технологію його організації, яка передбачає реалізацію 6 етапів педагогічного керівництва колективною життєтворчістю школярів.
В статье раскрыт опыт педагогического сопровождения процесса становления ребенка с психофизическими
нарушениями как субъекта жизнетворчества в условиях воспитательной системы санаторной школы-интерната.
Установлено, что субъектная позиция личности является ведущим фактором достижения нового качества своей жизни,
которое проявляется в различных аспектах (ценностно-смысловом, когнитивном, социальном) и по сущностным признакам соответствует феномену жизнетворчества. На примере санаторной школы-интерната Хортицкой национальной учебно-реабилитационной академии раскрыты основные характеристики воспитательной системы, обеспечивающей становление ребенка с психофизическими нарушениями как субъекта жизнетворчества. В этом контексте проанализирована роль ученического самоуправления, раскрыта технология его организации, предусматривающая реализацию 6 этапов педагогического руководства коллективным жизнетворчеством школьников.
The article presents the experience of rendering pedagogical support by a sanatorium boarding school in the process of
development of a child with mental and physical disorders as an active life-creator. It was ascertained that the subjective position of an individual is the main factor for improving the quality of his/her life. The position has several aspects (in acseological, cognitive and social aspect) and by its distinctive features is similar to the phenomenon of life-creativity. On the example of a boarding school of Khortytska national educational rehabilitational academy the main characteristics of educational system are identified. Which insuarance the making of a child with mental and physical disorders as an active life-creator. For this point of view, role of students’ self-government has been analyzed and a specific technology of its organization has been studied. It includes 6 stages of pedagogical guardance of collective life-creativity of pupils.