Статтю присвячено актуальній проблемі формування змісту навчання майбутніх
програмістів іноземної мови професійного спілкування з урахуванням необхідності розвитку у них
стратегій іншомовного професійно-орієнтованого спілкування. Здійснено аналіз стратегій мовленнєвого спілкування, представлено їх класифікації. Обґрунтовано зв’язок між
комунікативними потребами мовців, їх комунікативними інтенціями і вибором ними відповідних
комунікативних стратегій. Визначено лексико-стилістичні особливості професійного дискурсу
програмістів. Встановлено, що зміст навчання, спрямованого на формування у майбутніх
програмістів стратегій іншомовного професійно-орієнтованого спілкування, має будуватись на
засадах комунікативного підходу.
Статья посвящена актуальной проблеме формирования содержания обучения будущих
программистов иностранного языка профессионального общения с учетом необходимости
развития у них стратегий иноязычного профессионально-ориентированного общения.
Осуществлен анализ стратегий речевого общения, представлены их классификации. Обоснована связь между коммуникативными потребностями говорящих, их коммуникативными интенциями
и выбором ими соответствующих коммуникативных стратегий. Определены лексико-
стилистические особенности профессионального дискурса программистов. Установлено, что
содержание обучения, направленного на формирование у будущих программистов стратегий
иноязычного профессионально-ориентированного общения, должно конструироваться на основе
принципов коммуникативного подхода.
The article is devoted to the issue of the content of teaching ESP to prospective programmers based
on the need to develop strategies of professionally-oriented communication in a foreign language. The
analysis of verbal communication strategies and their classifications have been presented. The
relationship between speakers’ communication needs, their communicative intentions and their choice of
appropriate communication strategies has been proven. Lexical and stylistic features of programmers’
professional discourse have been defined. According to the research, the content of studying aimed at
developing prospective programmers’ strategies of professionally-oriented communication in a foreign
language should be based on the principles of the communicative approach.