У дисертації досліджується проблема формування готовності
майбутнього вчителя музики до керівництва вокальними ансамблями учнів.
Конкретизовано поняття «готовність до керівництва вокальними ансамблями»,
розкрито теоретичні та практичні аспекти формування цього феномена.
Доведено ефективність формування готовності майбутнього вчителя музики до
керівництва вокальними ансамблями учнів за умов впровадження
експериментальної методики, яка забезпечує динаміку формування рівнів
досліджуваної готовності студентів від низького (нестабільного) до високого
(перманентного). Розроблена методика включає наступні етапи: спонукально-
інформаційний, стратегічно-орієнтаційний, інтегративно-прогресивний.
Узагальнення результатів упровадження експериментальної методики у
практику мистецьких ВНЗ України і Китаю дозволило визначити педагогічні
умови формування готовності майбутнього вчителя музики до керівництва
вокальними ансамблями учнів.
Практичним результатом впровадження розробленої та апробованої
методичної моделі формування готовності майбутнього вчителя музики до
керівництва вокальними ансамблями передбачено застосування комплексу
ефективних методів і прийомів означеної підготовки. Очікуваним результатом
визначено готовність майбутніх учителів музики до керівництва вокальними
ансамблями, що підтверджується позитивною динамікою зростання всіх
структурних компонентів досліджуваного педагогічного явища, що дає
підстави підкреслити доцільність та перспективність її застосування для
підвищення ефективності фахової підготовки студентів мистецьких факультетів
у системі вищої музично-педагогічної освіти.
В диссертации исследуется проблема формирования готовности
будущего учителя музыки к руководству вокальными ансамблями учеников.
Конкретизировано понятие «готовность к руководству вокальными
ансамблями», раскрыты теоретические и практические аспекты формирования
этого феномена. Доказана эффективность формирования готовности будущего
учителя музыки к руководству вокальными ансамблями учеников в условиях
внедрения экспериментальной методики, которая обеспечивает динамику
формирования уровней исследуемой готовности студентов от низкого
(нестабильного) до высокого (перманентного). Разработанная методика включает следующие этапы: побудительно-информационный, стратегически-
ориентационной, интегративно-прогрессивный. Обобщение результатов
внедрения экспериментальной методики в практику художественных ВУЗ
Украины и Китая позволило определить педагогические условия формирования
готовности будущего учителя музыки к руководству вокальными ансамблями
учеников.
Практическим результатом внедрения разработанной и апробированной
методической модели формирования готовности будущего учителя музыки к
руководству вокальными ансамблями предусмотрено применение комплекса
эффективных методов и приемов обозначенной подготовки. Ожидаемым
результатом определено готовность будущих учителей музыки к руководству
вокальными ансамблями, что подтверждается положительной динамикой роста
всех структурных компонентов исследуемого педагогического явления, что
дает основания подчеркнуть целесообразность и перспективность ее
применения для повышения эффективности профессиональной подготовки
студентов художественных факультетов в системе высшего музыкально-
педагогического образования.
In the dissertation the problem of formation of readiness of the future teacher
of music to a management of vocal ensembles of pupils is investigated. The concept
of «readiness to lead vocal ensembles» is concretized, theoretical and practical
aspects of the formation of this phenomenon are revealed. The effectiveness of
forming the readiness of the future teacher of music to lead vocal ensembles of
students is proved in the conditions of introduction of the experimental methodology
that ensures the dynamics of the levels of studied readiness of students from low
(unstable) to high (permanent). The developed methodology includes the following
stages: incentive-informational, strategic-orientational, integrative-progressive. The
generalization of the results of the introduction of the experimental methodology into
the practice of art universities in Ukraine and China made it possible to determine the
pedagogical conditions for forming the readiness of the future music teacher to lead
the vocal ensembles of students.
The practical result of the introduction of the developed and approved
methodological model of the future teacher's readiness to lead the vocal ensembles
provides for the application of a set of effective methods and techniques of
designated training. The expected result is the willingness of future music teachers to
lead vocal ensembles, which is confirmed by the positive dynamics of growth of all
structural components of the studied pedagogical phenomenon, gives grounds to emphasize the appropriateness and prospects of its application for improving the
efficiency of vocational training of art faculty students in the system of higher
musical pedagogical education.