У дисертації досліджено проблему підготовки майбутніх учителів музики
до формування основ співацької культури учнів початкової школи:
проаналізовано стан розробленості досліджуваної проблеми в музично-
педагогічній науці і практиці; розкрито змістовну сутність формування основ
співацької культури дітей молодшого шкільного віку; уточнено дефініцію
поняття «підготовка студентів до формування основ співацької культури учнів
початкової школи»; розроблено та теоретично обґрунтовано компонентну
структуру, виявлено критерії, показники і рівні готовності майбутніх фахівців;
запропоновано експериментальну модель підготовки студентів до формування
основ співацької культури молодших школярів в єдності мотиваційного,
професійно-особистісного, когнітивно-діяльнісного та фахово-креативного
компонентів.
Обґрунтовано і розроблено методичні засади підготовки студентів до
формування основ співацької культури молодших школярів, що базуються на
наукових підходах: гуманістичному, полікультурному, інформаційному,
системному, особистісно-орієнтованому, компетентнісному.
Розроблено та експериментально перевірено поетапну методику
підготовки майбутніх учителів музики до формування основ співацької
культури учнів початкової школи, що складається з чотирьох етапів:
мотиваційно-спонукального, когнітивно-змістовного, аналітико-
технологічного, творчо-рефлексивного. Така побудова навчально-виховного
процесу обумовила поетапне використання навчальних методів від
інформаційно-презентативних на першому етапі педагогічної роботи до методів
алгоритмічно-пошукових – на другому, оцінно-евристичних – на третьому і
творчо-самостійних – на четвертому.
В диссертации исследована проблема подготовки будущих учителей
музыки к формированию основ певческой культуры учащихся начальной
школы: проанализировано состояние разработанности исследуемой проблемы
в музыкально-педагогической науке и практике; раскрыта содержательная
сущность формирования основ певческой культуры детей младшего
школьного возраста; уточнена дефиниция понятия «подготовка студентов к
формированию основ певческой культуры учащихся начальной школы»;
разработана и теоретически обоснована компонентная структура, выявлены
критерии, показатели и уровни готовности будущих специалистов;
предложена экспериментальная модель подготовки студентов к
формированию основ певческой культуры младших школьников в единстве
мотивационного, профессионально-личностного, когнитивно-деятельностного
и профессионально-креативного компонентов.
Обоснованы и разработаны методические основы подготовки иностранных
студентов к формированию основ певческой культуры младших школьников,
базирующиеся на научных подходах: гуманистическом, поликультурном,
информационном, системном, личностно-ориентированном, компетентностном.
Разработана и экспериментально проверена поэтапная методика
подготовки будущих учителей музыки к формированию основ певческой
культуры учащихся начальной школы, состоящая из четырех этапов:
мотивационно-побудительного, когнитивно-содержательного, аналитико-
технологического, творчески-рефлексивного. Проведение педагогической
работы предполагает использование методов: информационно-презентативных
(мотивационно-побудительный этап), алгоритмически-поисковых (когнитивно-
содержательный этап), оценочно-эвристических (аналитико-технологический
этап), творчески-самостоятельных (творчески-рефлексивный этап).
The thesis investigates the problem of training future music teachers to laying
the foundations singers culture elementary school students: The state of elaboration
of the problem in music and teaching science and practice; disclosed the content
essence laying the foundations singers culture of elementary school children; clarified
the definition of the concept of "preparing students for laying the foundations of the
singers culture of primary schools"; developed and theoretically grounded piece
structure identified criteria, indicators and the level of preparedness of future specialists; the authorized model prepare students for laying the foundations of
culture singers primary school children in the unity of motivation, professional and
personal, cognitive-activity and professional-creative components.
Grounded and methodical bases for foreign students to laying the foundations of
culture singers primary school children on the basis of humanistic, multicultural,
information, system, person-centered, competency approaches.
Developed and tested every stage of preparation of future teachers of music for
singers laying the foundations of the culture of primary school consisting of four
stages: motivational incentive, cognitive-substantive, analytical and technological,
creative and reflective.