Дисертацію присвячено проблемі формування творчої активності
молодших школярів у процесі навчально-музичної діяльності. У результаті
дослідження розглянуто стан проблеми, з'ясовано сутність зазначеного
феномена в музичному навчанні учнів початкової школи, визначено методичні
основи – наукові підходи, принципи і педагогічні умови його формування.
Сформульовано критерії та рівні сформованості творчої активності, виявлено
особливості її прояву в різних видах діяльності на уроках музичного мистецтва.
Розкрито можливості форм ( фронтальної, групової, індивідуальної та їх
різновидів) навчально-музичної діяльності як засобу та визначальної умови
формування творчої активності молодших школярів.
Теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено поетапну
формувальну методику засобами оптимального поєднання форм навчальної
діяльності на уроці музики, що базується на включенні молодших школярів у
продуктивний творчий процес на основі системи розвиваючих творчих завдань
і передбачає послідовно змінювальні етапи: заохочувально-підготовчий,
діяльнісно-практичний та продуктивно-перетворюючий.
Диссертация посвящена проблеме формирования творческой активности
младших школьников в процессе учебно-музыкальной деятельности. В
результате исследования рассмотрено состояние проблемы, выяснено сущность
указанного феномена в музыкальном обучении учащихся начальной школы,
определены методические основы – научные подходы, принципы и
педагогические условия его формирования. Сформулированы критерии и
уровни сформированности творческой активности, выявлены особенности
ее проявления в различных видах деятельности на уроках музыки.
Раскрыты возможности форм (фронтальной, групповой, индивидуальной
и их разновидностей) учебно-музыкальной деятельности как способа и
определяющего условия формирования творческой активности младших школьников.
Теоретически обосновано и экспериментально проверено поэтапную
формирующую методику средствами оптимального сочетания форм
учебно-музыкальной деятельности на уроке музыки, которая базируется на
включении младших школьников в продуктивный творческий процесс на
основе системы развивающих творческих заданий и предполагает
последовательно сменяющиеся этапы: поощрительно-подготовительный,
деятельно-практический и продуктивно-преобразующий.
The thesis is devoted to the formation of creative activity of younger pupils in
the educational and musical activities. The study considered the state of the problem,
Essence appointed phenomenon in the music teaching primary school students,
defined methodological principles - scientific approaches, principles and pedagogical
conditions for its formation. Criteria and levels of creative activity, peculiarities of its
manifestation in differen activities in the classroom music.
Reveals the possibility of forms (frontal, group, individual, and their varieties)
in the musical and educational activities as a condition of formation of creative
activity of younger students.
Theoretically substantiated and experimentally phased molding method by
means of optimal combinations of learning activities in the classroom music based on
the inclusion of primary school children in productive creative process on the basis of
developing creative tasks and provides consistently zminyuvalni stages incentive-
preparatory, practical and action-produktyvno- converting.