DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/1466
Title: Ціннісно-смислова детермінація управління навчальним закладом
Authors: Семененко, Людмила Миколаївна
Keywords: ціннісна детермінація
смислова детермінація
ціннісно-смислова регуляція
саморегуляція закладу освіти
механізм ціннісно-смислової детермінації
соціальний організм
value determination
sense determination
sense and value regulation
self-regulation of educational establishment
mechanism of sense and value determination
social organism
Issue Date: 2007
Publisher: Видавництво НПУ ім. М.П. Драгоманова
Citation: Семененко, Людмила Миколаївна. Ціннісно-смислова детермінація управління навчальним закладом : автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.10 / Л. М. Семененко ; наук. кер. В. П. Бех ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. — К., 2007. — 19 с.
Abstract: Дисертація присвячена системному аналізу ціннісно-смислової детермінації управління навчальним закладом. У роботі обґрунтовується необхідність вивчення специфіки цього виду регуляції, послідовно розглядаються генетичні, морфологічні і функціональні аспекти ціннісної і смислової детермінації, аналізується їх органічна взаємодія, що веде до набуття соціальним організмом навчальної форми якісно нових атрибутивних властивостей: самоорганізації і саморегуляції. З’ясовується, що вони “сходяться” у процесі прийняття управлінських рішень. У залежності від кута зору дослідника ціннісна і смислова компоненти, набувають рис детермінанти або регуляції, обумовлюють види причинності або зворотного зв’язку. Кінцевими продуктами є, відповідно, гомеостаз, гомеорез та аутопоезис навчальної форми. Назовні протистояння цих детермінант виходить як суперечність між педагогічними традиціями і новаторством. З цих позицій аналізується вітчизняна педагогічна практика і вносяться пропозиції щодо оптимізації управління закладами освіти.
The dissertation is devoted to system analysis of sense and value determination of educational establishment management. Grounds are given to necessity of studying of specific of such kind of regulation because of sharp changes in sense and value basis of our life and strong desire of Ukraine to enter educational space of United Europe. Genetic, morphological and functional aspects of sense and value determination are consistently viewed; their organic interaction that leads to new features of forms of studying (self-organization and self-regulation) is analyzed. They interact in the process of decision-making. Depending on point of view of researcher these value and sense components achieve features of determinants or regulatives, they are kinds of case and effect. From outside the opposition of this determinants looks like opposition between pedagogical traditions and innovations. Ukrainian pedagogical practice is analyzed from these positions. Proposals as for optimisation of educational management are made in the dissertation.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/1466
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Semenenko.pdf282.93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.