DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/1453
Title: Формування фізичних понять в учнів основної школи засобами інформаційних технологій навчання
Authors: Мисліцька, Наталія Анатоліївна
Keywords: фізичні поняття
фізичні величини
фізичні явища
предметні поняття
моделювання
комп’ютерне моделювання
навчально-методичний комплекс
демонстраційні комп’ютерні моделі
physical notions
physical quantities
physical phenomena
subject notions
modelling
computer modelling
teaching and methodological complex
demonstrative computer models
Issue Date: 2007
Publisher: Видавництво НПУ ім. М.П. Драгоманова
Citation: Мисліцька, Наталія Анатоліївна. Формування фізичних понять в учнів основної школи засобами інформаційних технологій навчання : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Н.А. Мисліцька ; наук. кер. В. Ф. Заболотний ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с.
Abstract: В роботі представлений розроблений автором навчально-методичний комплекс, використання якого пропонується для формування понять курсу фізики в учнів основної школи. Комп’ютерні моделі, розроблені із врахуванням психолого-педагогічних та ергономічних вимог, розраховані на залучення до сприймання інформації трьох типів аналізаторів - слухових, зорових і кінестетичних, сприяють повноті засвоєння навчального матеріалу. Комплекс спрямований на формування системи понять, що відображені в змістових лініях шкільних дисциплін освітньої галузі “Природознавство”, зокрема, таких як фізичні явища, фізичні величини, предметні поняття. Методичні прийоми формування фізичних понять розкрито для тем “Фізичні величини та їх вимірювання” (7 кл.), “Атмосферний тиск”, “Вимірювання атмосферного тиску”, “Зміна атмосферного тиску з висотою” (7 кл.), тем розділу “Рух і взаємодія тіл” (7 кл.), “Основи кінематики” (9 кл.), “Основи динаміки” (9 кл.). Описано методику використання навчально-методичного комплексу в системі уроків фізики згідно з діючими навчальними програмами, який включає демонстраційні комп’ютерні моделі, робочий зошит-конспект, завдання для формування знань, умінь і навичок, завдання для корекції знань та контролю досягнень учнів, матеріали для додаткового читання, методичні рекомендації. Експериментально перевірено ефективність використання демонстраційних моделей при вивченні предметних понять, фізичних величин, явищ тощо засобами інформаційних технологій.
This candidate thesis is dedicated to the methods of pupils by the means informational techniques while teaching them at the educational establishments of the I-III grades of accreditation. This paper suggests a teaching and methodological complex worked out by the auther. This complex is propozed for being used while forming notions of Physics course for the pupils of the basic school. Proposed computer models are worked out with due regard for the psycological, pedagogical demands; they are rated at involving into perception of information by three types of analysers – acoustic, optic and kinestetic, that contribute to the completeness of the adoption learning of the teaching material. The complex is directed to the forming of the System of notions, which are reflected in the content lines of school subjects of "Natural History” educational branch, such as: physical phenomena, in such topics as: “Physical Quantities and Their Measurement” (the 7th form), “Atmospheric Pressure Measurement”, “Changing of Atmospheric Pressure Together with Changing of Altitude”(the 7th form); the topics of the chapted: “Motion and Interaction of Solids”(the 7th form), “Bases of Cybernetics”(the 9th form), “Bases of Dynamics”(the 9th form). The usage of the teaching and methodological complex (demonstrative computer models + workbook-summary) is proposed within the system of Physical lessons accordingly to the current teaching programmes. Expediency and necessity of the usage of demonstrative models while teaching and studying subject notions, physical quantities, phenomena, etc. by the means of informational techniques were tested experimentally.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/1453
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Myslitska.pdf323.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.