DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14509
Title: Методика формування мистецької рефлексії майбутнього вчителя музики в процесі вокального навчання
Authors: Чжан, Цзінцзін
Keywords: мистецька рефлексія
майбутній вчитель музики
вокальна підготовка
методика формування
педагогічні умови
художественная рефлексия
будущий учитель музыки
вокальная подготовка
методика формирования
педагогические условия
artistic reflection
future teacher of music
vocal training
methods of formation
pedagogical conditions
Issue Date: 2016
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Чжан Цзінцзін. Методика формування мистецької рефлексії майбутнього вчителя музики в процесі вокального навчання : автореферат дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Чжан Цзінцзін ; наук. кер. Є. М. Проворова ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2016. - 20 с.
Abstract: Дисертацію присвячено проблемі формування мистецької рефлексії у майбутніх учителів музики. Висвітлено зміст та сутність філософських та психолого-педагогічних основ мистецької рефлексії педагога. Узагальнено особливості мистецької рефлексії майбутнього вчителя музики та методичні підходи до вокального навчання майбутнього вчителя музики як основи формування мистецької рефлексії. Розроблено концептуальну модель процесу мистецької рефлексії вчителя музики, що відображає Я-концепцію вчителя музики та відбувається під час музичного сприймання, музичного виконання та музичної творчості, який безпосередньо впливає на формування мистецько-педагогічної самосвідомості та за рахунок зворотного зв’язку на Я-концепцію майбутнього вчителя музики. Визначено структуру мистецької рефлексії майбутнього вчителя музики та розроблено методичне забезпечення педагогічної діагностики (критерії, показники, методи) стану сформованості мистецької рефлексії. У дисертації обґрунтовано методику, принципи та педагогічні умови формування мистецької рефлексії майбутнього вчителя музики, зокрема: створення сприятливого інформаційно-насиченого середовища; формування потреби оволодіння мистецькою рефлексією; забезпечення мотивації до вивчення і використання мистецької рефлексії в процесі вокально- виконавської діяльності; здійснення моніторингу процесу формування мистецької рефлексії; виховання потреби до постійного самовдосконалення.
Диссертация посвящена проблеме формирования художественной рефлексии у будущих учителей музыки. Освещены содержание и сущность философских и психолого-педагогических основ художественной рефлексии педагога. Сделан анализ особенностей художественной рефлексии будущего учителя музыки и методических подходов к вокальному обучению будущего учителя музыки как основы формирования художественной рефлексии. Разработана концептуальная модель процесса художественной рефлексии учителя музыки, отражающая Я-концепцию учителя музыки и происходящая в процессе музыкального восприятия, музыкального исполнения и музыкального творчества, которая непосредственно влияет на формирование художественно-педагогического самосознания и за счет обратной связи на Я- концепцию будущего учителя музыки. Определена структура художественной рефлексии будущего учителя музыки и разработано методическое обеспечение педагогической диагностики (критерии, показатели, методы) состояния сформированности художественной рефлексии. В диссертации обоснована методика, принципы и педагогические условия формирования художественной рефлексии будущего учителя музыки, в частности: создание благоприятной информационно-насыщенной среды; формирование потребности овладения художественной рефлексией; обеспечение мотивации к изучению и использованию художественной рефлексии в процессе вокально-исполнительской деятельности; осуществление мониторинга процесса формирования художественной рефлексии; воспитание потребности к постоянному самосовершенствованию.
Dissertation is devoted to the problem of formation of artistic reflection of the future teacher of music. The sense and essence of philosophical, psychological and pedagogical foundations of artistic reflection of the teacher is clarified. Features of artistic reflection of the future teacher of music and methodical approaches to the vocal training of the future teacher of music as guidelines for the development of artistic reflection is overviewed. The conceptual model of artistic reflection of the future teacher of music is developed. The model reflects self- concept of music teacher and is performed during the musical reception, musical performance and musical creativity, which directly influences the artistic and pedagogical consciousness through feedback on the self-concept of the future teacher of music. The structure of artistic reflection of the future teacher of music is defined and methodological support of educational assessment (criteria, indicators, methods) of condition of formation of artistic reflection is developed. In the dissertation methodology, principles and pedagogical conditions of formation of artistic reflection of the future teacher of music is grounded. The conditions includes: creating an enabling information-saturated environment; formation of the needs of mastery the artistic reflection; providing motivation to study and use of artistic reflection in the vocal and performing activities; monitoring the process of formation artistic reflection; educating the needs to continuous improvement.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14509
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhang Jingjing.pdf295.27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.