DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14265
Title: Формування музичної культури молодших школярів у процесі фортепіанного навчання в мистецьких позашкільних закладах освіти
Authors: Дін, Юнь
Keywords: культура
музична культура
молодші школярі
навчання гри на фортепіано
позашкільні спеціалізовані музичні заклади
культура
музыкальная культура
младшие школьники
обучение игре на фортепиано
внешкольные специализированные музыкальные заведения
culture
musical culture
junior schoolboys
teaching a game on fortepiano
out-of-school special'zirovannye musical establishments [Out-of-school specialized music institutions]
Issue Date: 2016
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Дін Юнь. Формування музичної культури молодших школярів у процесі фортепіанного навчання в мистецьких позашкільних закладах освіти : автореферат дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Дін Юнь ; наук. кер. О. П. Щолокова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ, 2016. - 20 с.
Abstract: У дисертації досліджено проблему формування музичної культури молодших школярів у позашкільних спеціалізованих музичних закладах та обґрунтовано перспективність її розвитку у процесі навчання гри на фортепіано. Розкрито сутність поняття «музична культура молодшого школяра»; вона визначається як особистісна якість, що акумулює розвинуті естетичні емоції і почуття, сформовані музично-слухові уявлення і виконавські навички, вміння сприймати музичні твори і застосовувати отримані музичні знання, завдяки чому набувається досвід спілкування з музичними творами та можливість їх інтерпретувати у власній виконавській діяльності. У роботі теоретично обґрунтовано компонентну структуру, наукові підходи, принципи й педагогічні умови формування музичної культури молодших школярів у процесі фортепіанного навчання. Визначено критерії, показники та рівні сформованості досліджуваного феномена. Розроблено та експериментально перевірено методику формування музичної культури молодших школярів у позашкільних спеціалізованих музичних закладах, яка передбачала три етапи педагогічної роботи: адаптивний, репродуктивно-активний і потенційно- творчий. Результати проведеного дослідження дозволили визначити основні методи і прийоми роботи щодо формування музичної культури молодших школярів.
В диссертации исследована проблема формирования музыкальной культуры младших школьников во внешкольных специализированных музыкальных заведениях и обоснована перспективность ее развития в процессе обучения игре на фортепиано. Раскрыта сущность понятия «музыкальная культура младшего школьника»; она определяется как индивидуальное качество, которое аккумулирует развитые эстетические эмоции и чувства, сформированные музыкально-слуховые представления и исполнительские навыки, умение воспринимать музыкальные произведения и применять полученные музыкальные знания, благодаря чему приобретается опыт общения с музыкальными произведениями и возможность их интерпретировать в собственной исполнительской деятельности. В работе теоретически обоснована компонентная структура, научные подходы, принципы и педагогические условия формирования музыкальной культуры младших школьников в процессе фортепианного обучения. Определены критерии, показатели и уровни сформированности исследуемого феномена. Разработана и экспериментально проверена методика формирования музыкальной культуры младших школьников во внешкольных специализированных учебных заведениях, которая предполагала три этапа педагогической работы: адаптивный, репродуктивно-активный и потенциально-творческий. Результаты проведенного исследования позволили обосновать основные методы и приемы работы над формированием музыкальной культуры младших школьников.
In dissertation the problem of forming of musical culture of junior schoolboys is investigational in the out-of-school specialized musical establishments and perspective of its development is grounded in the process of teaching a game on fortepiano. Essence of concept «Musical culture of junior schoolboy is exposed»; it is determined as individual quality, which accumulates the developed aesthetic emotions and senses, formed musical-auditory presentations and performance skills, ability to perceive the pieces of music and apply the got musical knowledges, due to what gained experience and possibility with the pieces of music socializing to interpret them in own performance activity. A component structure, scientific approaches, principles and pedagogical terms of forming of musical culture of junior schoolboys in the process of the fortepiannogo teaching, is theoretical grounded in- process. Developed and the method of forming of musical culture of junior schoolboys is experimentally tested in the out-of-school specialized educational establishments, which supposed three stages of pedagogical work: adaptive, genesial- active and potential-creative. The results of the conducted research allowed to ground basic methods and receptions of prosecution of forming of musical culture of junior schoolboys.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14265
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ding.pdf236.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.