DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К1(70) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14085
Title: Гурткова робота із флорболу у навчально-виховному процесі дітей 5-ти і 6-ти років
Authors: Максименко, Л. М.
Keywords: здоров’я
діти 5-ти і 6-ти років
гурткова робота
флорбол
впровадження
навчально- виховний процес
здоровье
дети 5-ти и 6-ти лет
работа кружка
флорбол
внедрение
учебно- воспитательный процесс
health
children of 5 and 6 years old
work of a circle
floorball
implementation
educational process
Issue Date: 2016
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Максименко Л. М. Гурткова робота із флорболу у навчально-виховному процесі дітей 5-ти і 6-ти років / Л. М. Максименко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 3К 1 (70) 16. - С. 87-91
Abstract: У статті вказано, що стан здоров’я, фізичний розвиток і підготовленість дітей 5-ти і 6-ти років має середні показники і нижче середніх. Акцентовано увагу на експериментальному впровадженні рекреаційних технологій у навчально-виховний процес.
В статье указано, что состояние здоровья, физическое развитие и подготовленность детей 5-ти и 6-ти лет имеет средние показатели и ниже средних. Акцентировано внимание на экспериментальном внедрении рекреационных технологий в учебно-воспитательный процесс.
The problems of education of healthy and harmoniously developed children acquire special significance in modern society. Full physical development depends on the active vital position of a preschooler, his active lifestyle. The fact that physical activity now occupies modest place in the child's life is paradoxical, that is why the question of increasing physical activity of preschoolers remains open. We conduct the experimental studies on the base of the kindergartens №18 «Summer Lightning" during 2015- 2016 academic year. The study involves 103 children of 5 and 6 years old (control group (CG), 83 children, experimental (EG) – 20). All the children under our experiment belong to the main group of physical education (according to medical records). In order to obtain the information about health, fitness and physical development of children, they were asked to undergo series of tests and instrumental methods of the study. Characterizing obtained quantitative indicators we can say for certain that the advantage belongs to children with average and below average indexes. To improve the health of older preschoolers and refine standards of functional tests during the experimental work from October 2015 we began to implement a program of rehabilitation in the educational process that is presented in the form of circle work with children of 5 and 6 years. Classes in clued various means of physical training, in particular learning the elements of sports game – floorball. We believe that properly selected general developmental and special exercises will provide comprehensive development and strengthening of health of children; promote positive moral education and strong-willed character traits; develop children’s motor qualities (speed, agility, flexibility, strength, endurance); promote the development of cognitive processes (attention, perception, thinking, memory, representation).
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14085
Appears in Collections:Випуск 3К1(70)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Maksymenko.pdf317.81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.