DSpace at library NPU Dragomanova » Автореферати та дисертації » Автореферати »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/1380
Title: Організаційно-педагогічні умови музичної самоосвіти та самовиховання старшокласників
Authors: Ілініцька, Наталія Степанівна
Keywords: музична самоосвіта та самовиховання
старшокласники
організаційно-педагогічні умови
поетапна методика
musical self – education and self – upbringing
senior school children
organization – pedagogical conditions
phased methods
Issue Date: 2007
Publisher: Видавництво НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Ілініцька, Наталія Степанівна. Організаційно-педагогічні умови музичної самоосвіти та самовиховання старшокласників : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Н. С. Ілініцька ; наук. кер. Л. М. Масол ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2007. - 21 с.
Abstract: Дисертацію присвячено проблемі музичної самоосвіти та самовиховання старшокласників. Здійснено історико-теоретичний аналіз наукової літератури з досліджуваної проблеми, розкрито зміст, структуру самоосвіти та самовиховання, визначено критерії (емоційно-мотиваційний, інформаційно-пізнавальний, організаційно-діяльнісний, контрольно-оцінний) та рівні готовності старшокласників до музичної самоосвіти та самовиховання. Обґрунтовано організаційно-педагогічні умови до яких відносяться: використання особистісно-зорієнтованих стимулюючих впливів, застосування різноманітних форм і методів організації музичної самоосвіти та самовиховання, поетапне формування вмінь самоорганізації в галузі музики, єдність індивідуального та колегіального педагогічного керівництва, врахування соціокультурного та родинного середовища. Експериментально доведено ефективність поетапного стимулювання самоосвітньої діяльності старшокласників. Розроблено і впроваджено у виховний процес поетапну методику формування готовності старшокласників до музичної самоосвіти та самовиховання.
The Dissertation is devoted to the problem of formation of the readiness of senior school children to musical self – education and self – upbringing. The history – theoretical analysis of science literature on the problem under research has been realized, the contents and structure of self – education and self – upbringing have been revealed, the criteria (emotion – motivational, information – learning organization – acting, control – estimating) and the levels of senior school children's readiness to musical self – education and self – upbringing have been defined. The organization – pedagogical conditions including: the usage of self oriental stimulating impacts, implementation of various forms and methods of musical self – education and self – upbringing organization, the phased formation of self – organization skills in the sphere of music, intercorrespondance of individual and joint pedagogical management, considering the sociocultural and family environment have been substansialized. The efficiency of the phased stimulation of self – education activity of senior school children have been experimentally proved. The phased methods of formation of senior school children readiness to musical self – education and self – upbringing have been developed and implemented into the education process.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/1380
Appears in Collections:Автореферати

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ilinitska.pdf299.06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.