The article analyzes the ways of development of modern vocational education in light of the concept «New Ukrainian School». The author addresses the problem of training future vocational teachers training in information technology development of society. Grounded the diversification of psychological and pedagogical learning of vocational teachers training in order to extend the range of interaction in the system «teacher-student». Represented key categories that determine teaching the future vocational teachers in education reform, which includes the introduction of new mechanisms for training and education, rules of communication and orientation in information educational space, diagnostic procedures, student’s achievements, culture in management and cooperation. In this research, the future vocational teachers training are presented in the ways of lifelong education, critical thinking (it includes the ability to engage in reflective and independent thinking), setting goals, working in a team, skills to communicate in a multicultural environment.
Проаналізовано шляхи розвитку сучасної професійно-педагогічної освіти у світлі концепції «Нова українська школа». Розглянуто проблеми підготовки майбутніх педагогів професійного навчання в умовах інформаційно-технологічного розвитку суспільства. Обґрунтовано диверсифікацію психолого-педагогічної підготовки педагогів професійного навчання з метою забезпечення розширення діапазону взаємодії у системі «педагог-учень». Представлено ключові категорії, що визначають місце майбутнього педагога професійного навчання у реформі освіти, яка передбачає запровадження нових механізмів навчання і виховання, правил комунікації та орієнтації в інформаційному освітньому просторі, процедур
діагностики навчальних досягнень учнів, нову культуру управління й співпраці.