У дисертації розглянуто проблему художньо-творчої самореалізації підлітків в умовах діяльності ансамблю народної музики. Розкрито сутність художньо-творчої самореалізації підлітків в умовах діяльності ансамблю народної музики на основі принципів і педагогічних умов, спрямованих на розкриття, розвиток, самовдосконалення музичних здібностей та творчого потенціалу вихованців шляхом вивчення українських народних музичних традицій. Визначено зміст, форми й методи роботи з організації навчально-виховного процесу в ансамблевому колективі та поетапна підготовка підлітків до художньо-творчої самореалізації. Доведено важливість одержаних результатів для подальшого розвитку музично-педагогічної теорії та практики.
The problem of the art-creative self-realization of teenagers in conditions of the folk music ensemble activities is considered. The essence of teenagers art-creative self-realization in conditions of the folk music ensemble’s activities is disclosed on the basis of principles and pedagogical conditions directed to the opening, development, self-improving musical abilities and creative potential of children through the way of learning Ukrainian folk traditions. It defines contents, forms and methods of work and organization of educational proses in assemble group for staged teenagers training for art-creative self-realization. The gained results are proved to be important pedagogical theory and practice.