Для постіндустриального суспільства необхідна нова модель підготовки професіоналів. Найбільш
адекватно такому суспільству неперервна дослідницька освіта, яка підтримує рольову модель професійної
соціалізації інтелектуально ініціативної особистості дослідницького типу на всіх етапах її розвитку. Учні, які
віконують конкурсні дослідницькі роботи, являють собою вибірку високої академічної успішності. Професійно
визначились ті учні, які підготували свої роботи в галузі програмування, математики, біології, екології, хімії,
фізики, тобто пов’язаних з інноваційними професіями. У Россійському освітньому просторі започатковується
неперервна модель професіоналізації особистості дослідницького типу через систему конкурсів наукових
рабіт школярів, ефективність якої показано на досвіді Національної освітньої програми "Інтелектуально-
творчий потенціал Росії", ініційованої Малою академією наук "Інтелект майбутнього".
Для постиндустриального общества необходима новая модель подготовки профессионалов. Наиболее
адекватно такому обществу непрерывное исследовательское образование, которое поддерживает ролевую
модель профессиональной социализации интеллектуально инициативной личности исследовательского типа
на всех этапах ее развития. Учащиеся, выполняющие конкурсные исследовательские работы, представляют
собой выборку учащихся с высокой академической успеваемостью. Профессионально самоопределившимися
являются учащиеся, подготовившие свои работы в области программирования, математики, биологии,
экологии, химии, физики, то есть в областях как раз связанных с инновационными профессиями. В Российском
образовательном пространстве складывается непрерывная модель профессионализации личности
исследовательского типа через систему конкурсов исследовательских работ учащихся. В исследовании
показана эффективность такой модели непрерывного исследовательского образования на примере
Национальной образовательной программы "Интеллектуально-творческий потенциал России",
инициированной Малой академией наук "Интеллект будущего".
The post-industrial society needs a new pattern of training professionals. The most pertinent for this society is
continuous professional education, which supports the role pattern of professional socialization of intellectually initiative
researching type of a person during all the stages of his/her development. Students, who make the competitive research
works, are mostly represented by school children with high advancement in studies. Students, who made their works in
the sphere of programming, mathematics, biology, ecology, chemistry, physics, i.e. in the spheres connected with
innovative professions can be called professionally identified. In Russian educational space a continuous pattern of
professionalization of a research person type is being formed through the system of supporting contests of students’
research works. In the research the effectiveness of the described pattern has been shown by the example of National
educational programme “Intellectually creative potential of Russia”, initiated by All-Russian Minor academy of sciences
“Intellect of the future”.