DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3(58) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13384
Title: Вплив занять єдиноборствами на готовність до майбутньої педагогічної діяльності студентів гуманітарної спрямованості
Authors: Чіжаєв, П. І.
Ніколаєв, В. А.
Keywords: єдиноборства
педагогіка
студенти
единоборства
педагогика
студенты
single combats
pedagogics
students
Issue Date: 2015
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Чіжаєв П. І. Вплив занять єдиноборствами на готовність до майбутньої педагогічної діяльності студентів гуманітарної спрямованості / П. І. Чіжаєв, В. А. Ніколаєв // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 3 (58). – C. 107-110
Abstract: В статті проведено теоретичне обґрунтування структурних компонентів готовності до майбутньої педагогічної діяльності, яке визначає його здатність самостійно, професійно грамотно трудитися на педагогічній ниві. Розв’язання цієї проблеми багато в чому залежить від формування готовності майбутніх учителів до педагогічної діяльності. Вона дає можливість упевнено почуватись на місці вчителя, швидше адаптуватися до шкільних умов, успішно вирішувати складні завдання навчально-виховної роботи, вивчати особистісні якості та властивості учнів, визначати оптимальні засоби педагогічного впливу, глибоко аналізувати результати своєї діяльності, справлятися з емоційними, фізичними навантаженнями, оптимально будувати стосунки з школярами.
В статье проведено теоретическое обоснование структурных компонентов готовности к будущей педагогической деятельности, которое определяет его способность самостоятельно, профессионально грамотно трудиться на педагогической ниве. Решение этой проблемы во многом зависит от формирования готовности будущих учителей к педагогической деятельности. Она дает возможность уверенно чувствовать себя на месте учителя, быстрее адаптироваться к школьным условиям, успешно решать сложные задания учебно-воспитательной работы, изучать личностные качества и свойства учеников, определять оптимальные средства педагогического влияния, глубоко анализировать результаты своей деятельности, справляться с эмоциональными, физическими нагрузками, оптимально строить отношения со школьниками.
In the article the theoretical ground of structural components of readiness is conducted to future pedagogical activity that determines his ability independently, professionally correctly to work on the pedagogical field. The decision of this problem in a great deal depends on forming of readiness of future teachers to pedagogical activity. She gives an opportunity confidently to feel in place of teacher, quicker to adapt oneself to the school terms, successfully to decide the difficult tasks of educational-educator work, study personality qualities and properties of students, determine optimal facilities of pedagogical influence, deeply to analyze the results of the activity, get along at emotional, physical activities, optimally to build relationships with schoolchildren. In fact readiness - it not only the supply of professional knowledge, abilities and skills but also such lines of personality, that will provide successful implementation of professional functions, : persuasion, pedagogical capabilities, interests, professional memory, thinking, attention, pedagogical orientation of idea, capacity, emotionality, moral potential of personality, relation, to the phenomena, events, professional duties from the point of view of moral public norms and requirements of select profession of teacher. Forming of readiness of future teachers to professional activity - it foremost accumulation of knowledge, abilities and skills of practical activity. Forming of readiness of students to practical work is sent to preparation of them to rational and perfect activity. Influence of engaging in single combats on readiness to future pedagogical activity of students of humanitarian orientation is extraordinarily meaningful, that in soy a turn was analysed and tested.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13384
Appears in Collections:Випуск 3(58)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chizhaev_Nikolaev.pdf312.2 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.