Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Вплив занять єдиноборствами на готовність до майбутньої педагогічної діяльності студентів гуманітарної спрямованості

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Чіжаєв, П. І.
dc.contributor.author Ніколаєв, В. А.
dc.date.accessioned 2017-04-11T12:38:56Z
dc.date.available 2017-04-11T12:38:56Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Чіжаєв П. І. Вплив занять єдиноборствами на готовність до майбутньої педагогічної діяльності студентів гуманітарної спрямованості / П. І. Чіжаєв, В. А. Ніколаєв // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. - Вип. 3 (58). – C. 107-110 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13384
dc.description.abstract В статті проведено теоретичне обґрунтування структурних компонентів готовності до майбутньої педагогічної діяльності, яке визначає його здатність самостійно, професійно грамотно трудитися на педагогічній ниві. Розв’язання цієї проблеми багато в чому залежить від формування готовності майбутніх учителів до педагогічної діяльності. Вона дає можливість упевнено почуватись на місці вчителя, швидше адаптуватися до шкільних умов, успішно вирішувати складні завдання навчально-виховної роботи, вивчати особистісні якості та властивості учнів, визначати оптимальні засоби педагогічного впливу, глибоко аналізувати результати своєї діяльності, справлятися з емоційними, фізичними навантаженнями, оптимально будувати стосунки з школярами. ua
dc.description.abstract В статье проведено теоретическое обоснование структурных компонентов готовности к будущей педагогической деятельности, которое определяет его способность самостоятельно, профессионально грамотно трудиться на педагогической ниве. Решение этой проблемы во многом зависит от формирования готовности будущих учителей к педагогической деятельности. Она дает возможность уверенно чувствовать себя на месте учителя, быстрее адаптироваться к школьным условиям, успешно решать сложные задания учебно-воспитательной работы, изучать личностные качества и свойства учеников, определять оптимальные средства педагогического влияния, глубоко анализировать результаты своей деятельности, справляться с эмоциональными, физическими нагрузками, оптимально строить отношения со школьниками. ua
dc.description.abstract In the article the theoretical ground of structural components of readiness is conducted to future pedagogical activity that determines his ability independently, professionally correctly to work on the pedagogical field. The decision of this problem in a great deal depends on forming of readiness of future teachers to pedagogical activity. She gives an opportunity confidently to feel in place of teacher, quicker to adapt oneself to the school terms, successfully to decide the difficult tasks of educational-educator work, study personality qualities and properties of students, determine optimal facilities of pedagogical influence, deeply to analyze the results of the activity, get along at emotional, physical activities, optimally to build relationships with schoolchildren. In fact readiness - it not only the supply of professional knowledge, abilities and skills but also such lines of personality, that will provide successful implementation of professional functions, : persuasion, pedagogical capabilities, interests, professional memory, thinking, attention, pedagogical orientation of idea, capacity, emotionality, moral potential of personality, relation, to the phenomena, events, professional duties from the point of view of moral public norms and requirements of select profession of teacher. Forming of readiness of future teachers to professional activity - it foremost accumulation of knowledge, abilities and skills of practical activity. Forming of readiness of students to practical work is sent to preparation of them to rational and perfect activity. Influence of engaging in single combats on readiness to future pedagogical activity of students of humanitarian orientation is extraordinarily meaningful, that in soy a turn was analysed and tested. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject єдиноборства ua
dc.subject педагогіка ua
dc.subject студенти ua
dc.subject единоборства ua
dc.subject педагогика ua
dc.subject студенты ua
dc.subject single combats ua
dc.subject pedagogics ua
dc.subject students ua
dc.title Вплив занять єдиноборствами на готовність до майбутньої педагогічної діяльності студентів гуманітарної спрямованості ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics