У статті проаналізовано наукові дослідження зарубіжних і вітчизняних психологів з
проблем умов і механізмів розвитку мотивації навчання особистості. Мотивація навчання є одним з визначальних чинників ефективності навчального процесу. Дослідження механізмів розвитку сфери мотивації навчання молодших школярів представляє окрему галузь наукових пошуків і є особливо актуальним. Здійснений теоретичний аналіз концепцій і підходів до вивчення феномену розвитку мотивації навчання представляє її сутність, закономірності та механізми формування залежно від внутрішніх і зовнішніх умов розвитку та виховання дитини, що в цілому зробило можливим визначення та обґрунтування основних концептуальних положень дослідження.
The problem of pupil’s learning motivation and its activation has not lost topicality both in our home and foreign psychology. Psychologists emphasize that solving this problem is one of the most complicated objectives of present-day psychology. So, it is necessary to research basic theoretical and methodological principles of a pupil’s motivation appearance and its development. The psychologists point out that appearance of pupils’ need for learning activities is connected with the development of imagination and symbolic function in the playing activities. Their actual existence generates the necessity
of knowledge content and competence of theoretical character. Organization of primary learning in the form of learning activity favors assimilation of theoretical knowledge and competence which form a primary pupil’s foundations of theoretical thinking and the need for this activity.
В статье проанализированы научные исследования зарубежных и отечественных
психологов по проблемам условий и механизмов развития мотивации учения личности. Мотивация учения является одним из определяющих факторов эффективности учебного процесса. Исследование механизмов развития сферы мотивации учения младших школьников представляет отдельную отрасль научных поисков и является особенно актуальным. Осуществленный теоретический анализ концепций и подходов к изучению феномена развития
мотивации учения представляет ее сущность, закономерности и механизмы формирования в зависимости от внутренних и внешних условий развития и воспитания ребенка, что в целом сделало возможным определение и обоснование основных концептуальных положений исследования.