Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Філософія в технічному університеті: обґрунтування, легітимація, апологія

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Колотило, Мар’яна
dc.date.accessioned 2017-04-03T11:04:56Z
dc.date.available 2017-04-03T11:04:56Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Колотило М. Філософія в технічному університеті: обґрунтування, легітимація, апологія / Мар’яна Колотило // Філософія освіти. Philosophy of Education : науковий часопис / Інститут вищої освіти НАПН України, НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. – № 1 (18). – C. 150-162. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13152
dc.description.abstract У статті здійснена спроба дослідження місця філософії у вітчизняних університетах технічного спрямування. На основі історичного аналізу особливостей становлення та розвитку науки в новочасову епоху з’ясовано передумови та причини втрати філософією свого методологічного потенціалу в структурі вищої технічної освіти. Зазначено, що впровадження процесу гуманізації сучасного освітньо-наукового простору, породженого об’єктивними закономірностями соціокультурного розвитку на кінець минулого століття, реактуалізує необхідність викладання філософських дисциплін в системі вищої технічної освіти. Також на основі констатації трансісторичного зв’язку університету та філософії, обґрунтовано вагоме значення останньої в процесі морально-культурного виховання та професійного зростання сучасних інженерів. Дослідження перспективних шляхів імплікації філософії до освітньо-наукової діяльності технічних університетів дозволило констатувати необхідність їх комплексної реорганізації у напрямку обґрунтування світоглядно-методологічних вимірів сучасного науково-технічного розвитку. Значну увагу акцентовано на потенціалі філософії у процесі розвитку навичок аргументаційного мовлення, а також значущості опрацювання оригінальних філософських текстів у контексті формування світоглядно-ціннісних орієнтацій студентства. ua
dc.description.abstract В статье предпринята попытка исследования места философии в отечественных университетах технического направления. На основе исторического анализа особенностей становления и развития науки в эпоху Нового времени выявлены предпосылки и причины утери философией своего методологического потенциала в структуре высшего технического образования. Отмечено, что внедрение процесса гуманизации современного научно-образовательного пространства, детерминированного объективными закономерностями социокультурного развития на конец прошлого века, реактуализует необходимость преподавания философских дисциплин в системе высшего технического образования. Также на основе констатации трансисторической связи университета и философии обоснованно значение последней в процессе морально-культурного воспитания и профессионального роста современных инженеров. Исследование перспективных путей импликации философии в образовательно-научную деятельность технических университетов дало возможность констатировать необходимость их комплексной реорганизации в направлении обоснования мировоззренчески-методологических измерений современного научно-технического развития. Значительное внимание акцентировано на потенциале философии в процессе развития навыков аргументационной речи, а также значимости изучения оригинальных философских текстов в контексте формирования ценностных ориентаций студенчества. ua
dc.description.abstract The article is an attempt to research a place of philosophy in technical Universities. Based on the historical analysis of the features of formation and development of science in the era of Modern age the author reveals the backgrounds and reasons of the loss of methodological potential by philosophy in the structure of higher technical education. It is noted that the implementation process of humanization of contemporary educational and scientific space determined by objective laws of social and cultural development at the end of the last century actualizes the necessity of teaching philosophical disciplines in higher technical education. Based on the statement of transhistorical connection between the university as an institution that aims to provide students with a comprehensive training and philosophy as a universal type of knowledge, the author underlines the significance of philosophy in the moral and cultural education and professional development of contemporary engineers. It is analyzed two key dimensions of philosophy in the structure of present-day university education such as personal and critical. These dimensions promote universal competence of future professionals and methodology that focuses on the humanistic dimension of science and allows them to identify actual problems of natural and technical sciences. Research of the future ways of philosophy implication to educational and scientific activities of technical universities gave an opportunity to state the need for their comprehensive reorganization of the contents of different types of educational and scientific activities towards the study of the world view and methodological dimensions of contemporary scientific and technological development. Particular attention is paid to the potential of philosophy in the development of communicative abilities, and the importance of working out of original philosophical texts in the context of becoming the critical thinking of students and their value orientations. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Інститут вищої освіти НАПН України ua
dc.subject філософія ua
dc.subject університет ua
dc.subject технічна освіта ua
dc.subject гуманітаризація освіти ua
dc.subject система «природа-людина-техніка» ua
dc.subject потенціал філософії в системі технічної освіти ua
dc.subject философия ua
dc.subject университет ua
dc.subject техническое образование ua
dc.subject гуманитаризация образования ua
dc.subject система «природа-человек-техника» ua
dc.subject потенциал философии в системе технического образования ua
dc.subject philosophy ua
dc.subject university ua
dc.subject technical education ua
dc.subject humanitarization of education ua
dc.subject system «nature-human-technics» ua
dc.subject potential of philosophy in the system of technical education ua
dc.subject.classification 101.1:378.4 ua
dc.title Філософія в технічному університеті: обґрунтування, легітимація, апологія ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу