DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія » Випуск 30 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12055
Title: К вопросу о новом функциональном понятии «лица с выраженными психофизическими нарушениями»
Authors: Лисовская, Т.В.
Keywords: особи з вираженими психофізичними порушеннями
інвалідність
безперервна освіта
лица с выраженными психофизическими нарушениями,
инвалидность
непрерывное образование
persons with severe mental and physical impairment
disability
lifelong learning
Issue Date: 2015
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Лисовская Т.В. К вопросу о новом функциональном понятии «лица с выраженными психофизическими нарушениями» / Т.В. Лисовская // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія. Випуск 30: збірник наукових праць. – К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2015. – C. 259-264
Abstract: У статті формулюється нове функціональне поняття «особи з вираженими психофізичними порушеннями», яке доповнює і розширює наявне, психолого-медико-педагогічна. Аналізуються міжнародні та національні (білоруські) законодавчі акти і документи, що гарантують право на освіту і працю особам з інвалідністю. Змінюються погляди на поняття «інвалідність», яке розглядається, виходячи не тільки з наявності органічних порушень, їх кількості та характеру, але також зі способу функціонування і ступеня самостійності.Освіта осіб з вираженими психофізичними порушеннями розглядається не через систему знань, вміння і навичок, а через систему життєвих компетенцій. Даються визначення поняттям: життєві компетенції, соціальний досвід, життєздатна особистість. Пропонується типологічна класифікація осіб з вираженими психофізичними порушеннями за ступенем їх самостійності, яка в майбутньому може бути використана при визначенні виду побутової зайнятості, а для деяких, можливо, і трудової діяльності.
В статье формулируется новое функциональное понятие «лица с выраженными психофизическими нарушениями», которое дополняет и расширяет имеющееся, психолого-медико-педагогическое. Анализируются международные и национальные (белорусские) законодательные акты и документы, гарантирующие право на образование и труд лицам с инвалидностью. Меняются взгляды на понятие «инвалидность», которое рассматривается, исходя не только из наличия органических нарушений, их количества и характера, но также из способа функционирования и степени самостоятельности. Образование лиц с выраженными психофизическими нарушениями рассматривается не через систему знаний, умения и навыков, а через систему жизненных компетенций. Даются определения понятиям: жизненные компетенции, социальный опыт, жизнеспособная личность. Предлагается типологическая классификация лиц с выраженными психофизическими нарушениями по степени их самостоятельности, которая в будущем может быть использована при определении вида бытовой занятости, а для некоторых, возможно, и трудовой деятельности.
We formulate a new functional concept of "persons with severe mental and physical impairment", which complements and extends the existing, psychological, medical and pedagogical. Analyzes international and national (Belarus) acts and documents that guarantee the right to education and employment for persons with disabilities. Changing views on the concept of "disability", which is considered the basis not only of the presence of organic disorders, their number and nature, but also because of the method of operation and the degree of independence.Education of persons with severe mental and physical impairment is considered not through a system of knowledge and skills and competences through life. Provides definitions of concepts: the vital expertise, social experience, viable personality. It proposed typology of persons with severe mental and physical disorders according to their degree of autonomy, which in the future may be used in determining the type of household employment, and for some, perhaps, and employment.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/12055
Appears in Collections:Випуск 30

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lisovskaya.pdf342.87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.