У статті представлено основні теоретичні засади, які є визначальними при розробці змісту трудового
навчання освітньої галузі «Технології» для розумово відсталих учнів основної ланки спеціальної школи. Обґрунтовано
необхідність визначення методичних основ професійно-трудового навчання розумово відсталих школярів та
розроблення відповідного програмно-методичного забезпечення трудового навчання в спеціальних закладах для дітей з
порушеннями розумового розвитку як важливої умови успішної соціалізації учнів. Розкриваються особливості
програмного забезпечення трудового навчання школярів 5-7 класів з розумовою відсталістю. Підкреслюється
важливість використання педагогами базового компоненту змісту та варіативних модулів у процесі професійно-
трудового навчання в основній ланці спеціальної школи.
В статье представлены основные теоретические основы, которые являются определяющими при разработке
содержания трудового обучения образовательной области «Технологии» для умственно отсталых учащихся основного
звена специальной школы. Обоснована необходимость определения методических основ профессионально-трудового
обучения умственно отсталых школьников и разработка программно-методического обеспечения трудового обучения в специальных учреждениях для детей с нарушениями умственного развития как важного условия успешной социализации
учащихся.
Раскрываются особенности программного обеспечения трудового обучения школьников 5-7 классов с умственной
отсталостью. Подчеркивается возможность использования педагогами базового компонента содержания и вариативных
модулей в процессе трудового обучения в основном звене специальной школе .
The article shows the main theoretical foundations that are crucial in the development of the content of labor training
educational area "Technology" for mentally retarded children of special schools. The necessity the methodological foundations of
professional labor training of mentally retarded pupils and the development of software and methodical support of labor training in
institutions for children with mental disabilities as an important condition of successful socialization are determed.
It present the analysis of the peculiarities of software labor training school grades 5-7 with learning disabilities. It
emphasized the use of teachers base component and variable content modules in the course of labor training at the basic level of
special schools.
The content of vocational job training in a special school for mentally retarded children is aimed at ensuring prepare
students for independent performing various types of work in terms of public and private enterprises and their own life and provides
for the preparation of students for further education in vocational education for the professions .