У статті розглядається модель соціалізації дітей з інтелектуальними порушеннями засобами професійно-трудового
навчання в умовах Дніпропетровського навчально-реабілітаційного центру «ШАНС» Дніпропетровської обласної ради.
Визначені її структурні складові, дається характеристика основним профілям професійно-трудового навчання: малярно-
штукатурної справи, столярної справи, слюсарної справи, швейної справи, прикладної праці, квітникарства, соціально-
побутового орієнтування. Обґрунтовано необхідність практичної діяльності школярів на виробництві. Визначені шляхи
здійснення позакласної роботи щодо опанування зазначених профілів через створення відповідних відділень трудових
майстерень.
В статье рассматривается модель социализации детей с интеллектуальными нарушениями средствами
профессионально-трудового обучения в условиях Днепропетровского учебно-реабилитационного центра «Шанс»
Днепропетровского областного совета. Обозначены ее структурные составляющие, дается характеристика основным
профилям профессионально-трудового обучения: малярно-штукатурного дела, столярного дела, слесарного дела,
швейного дела, прикладного труда, цветоводства, социально-бытовой ориентировки. Обоснована необходимость
практической деятельности школьников на производстве. Обозначены направления внекласной работы по представленным
профилям через создание соответствующих отделений трудовых мастерских.
The article discusses the model of socialization of children with intellectual disabilities by means of vocational training in
the Dnipropetrovsk educational- rehabilitation center "Chance" of the Dnipropetrovsk region Council. Its structural components are
noticed and there are characterized the basic profiles of vocational training: painting-plastering, carpentry, plumbing, sewing, applied
labor, floriculture, social orientation. The necessity of practical activity of students on the production is substantiated. The areas of
some extracurricular work in the presented profiles are designated through appropriate offices of the labor workshops.