У статті розглядаються сучасні підходи до покращення профорієнтаційної роботи для учнів з інтелектуальними
порушеннями в умовах спеціальної школи, яка є передумовою їхньої успішної інтеграції в соціум. Обґрунтовується
застосування різноманітних форм і методів організації профорієнтаційної роботи, серед яких провідне місце відводиться
розвивальній психологічній діагностиці, інформаційно-пошуковим методам, використанню профорієнтаційних ігор та вправ.
Наголошується на тому, що програма профорієнтаційної роботи в спеціальній школі повинна передбачати її комплексну
організацію, яка включає профорієнтаційні заходи з методичним об’єднанням школи, планування профорієнтаційної роботи
класних керівників, вчителів-дефектологів, шкільної бібліотеки, шкільного лікаря, батьківського комітету школи.
Запропоновано розширити коло професійних інтересів та проводити профорієнтаційну роботу у цікавій формі, що дає змогу
комплексно ознайомитись із запропонованими професіями, ілюструвати, повторювати, закріплювати, поглиблювати знання
учнів з інтелектуальними порушеннями, вдосконалювати їхні навички в галузі майбутнього працевлаштування.
В статье рассматриваются современные подходы к улучшению профориентационной работы для учеников с
интеллектуальными нарушениями в условиях специальной школы, которая является предпосылкой их успешной интеграции
в социум. Обосновывается применение различных форм и методов организации профориентационной работы, среди
которых ведущее место отводится развивающей психологической диагностике, информационно-поисковым методам,
использованию профориентационных игр и упражнений. Подчеркивается, что программа профориентационной работы в
специальной школе должна предусматривать ее комплексную организацию, которая включает профориентационные
мероприятия с методическим объединением школы, планирование профориентационной работы классных руководителей,
учителей-дефектологов, школьной библиотеки, школьного врача, родительского комитета школы. Предлагается расширить
круг профессиональных интересов и проводить профориентационную работу в интересной форме, что позволяет
комплексно ознакомиться с предложенными профессиями, иллюстрировать, повторять, закреплять, углублять знания
учащихся с интеллектуальными нарушениями, совершенствовать их навыки в области будущего трудоустройства.
The article reviews current approaches to improve career guidance for children with intellectual disabilities in conditions of
special school which is a prerequisite for their successful integration into society. Substantiates the use of various forms and
methods of vocational guidance, including the leading role given to developing psychological diagnosis, informatsiyno-search
techniques, career guidance using games and exercises. It is noted that the program of vocational work in special school should
provide its complex organization that includes professional orientation measures methodical association of schools, planning career
guidance teacher, teachers-defectologists, school library, school physician, school parent committee. Proposed to expand the circle
of professional interests and carry out vocational work in an interesting form that enables comprehensive acquainted with the
proposed professions illustrate, repeat consolidate, deepen knowledge of children with intellectual disabilities, improve their skills in
future employment.