Стаття містить результати вивчення питання реалізації у спеціальній школі процесу профорієнтаційної
роботи і відповідного професійно-трудового навчання. Розглядаються методика і форми проведення, висвічуються і
аналізуються помилки та недоліки реалізації. З’ясовується роль спеціальної школи як осередку профорієнтаційної
роботи та її можливості у оптимізації складної ситуації з соціальної адаптації випускників з вадами інтелектуального розвитку що склалася на сьогоднішній день. Вказується на залежність між соціально-трудовою адаптацією дітей з
порушеним інтелектом та здатністю до соціального пристосування; своєрідністю психофізичних особливостей; реакціями на
власні порушення; ступенем і характером дефекту; часом виникнення порушень психофізичного розвитку; ставленням
суспільства до таких осіб; соціально-економічним устроєм суспільства; географічними умовами проживання, станом
родини; спеціально організованим навчанням і вихованням; рівнем розвитку медицини та дефектологічної науки;
рівнем підготовки до життя та праці у процесі корекційно-спрямованого шкільного та сімейного виховання; умовами
працевлаштування за місцем роботи випускників.
Статья содержит результаты изучения вопроса реализации в специальной школе процесса
профориєнтационной работы и соответствующего профессионально-трудового обучения. Рассматривается методика
и формы проведения, описываются и анализируются ошибки и недостатки реализации. Выясняется роль
специальной школы как центра профориєнтационной работы и ее возможности в оптимизации сложной ситуации
социальной адаптации выпускников с недостатками интеллектуального развития что сложилась на сегодняшний
день. Указывается на зависимость между социально трудовой адаптацией детей с нарушенным интеллектом и
способностью к социальному приспособлению; своеобразием психофизических особенностей; реакциями на
собственные нарушения; степенью и характером дефекта; временем возникновения нарушений психофизического
развития; отношением общества к таким лицам; социально-экономическим укладом общества; географическими
условиями проживания, состоянием семьи; специально организованой учебой и воспитанием; уровнем развития
медицины и дефектологической науки; уровнем подготовки к жизни и труду в процессе коррекционно-направленного
школьного и семейного воспитания; условиями трудоустройства по месту роботы выпускников.
The article contains the results of study of question of realization at special school of process of professionally
orientation work and corresponding professionally-labour studies. Methodology and forms of realization are examined,
errors and lacks of realization are shined and analysed. The role of the special school turns out as to the cell of
professionally orientation work and her possibility in optimization of difficult situation from social adaptation of graduating
students flawy intellectual development that folded for today. Specified on dependence between sociallabour by adaptation
children with the broken intellect and capacity for social adaptation; by originality of psychical and physical features; by
reactions on own violations; by a degree and by character defect; sometimes origin of violations of psychical and physical
development; by attitude of society toward such persons; by the socio-economic mode of society; by the geographical terms
of residence, state of family; specially by organized studies and education; by the level of development of medicine and
correction science; by the level of preparation to life and labour in the process of the correction-directed school and
domestic education; by the terms of employment at the place of work of graduating students.