У статті розкривається проблема виховання підростаючого покоління через залучення його до посильних видів
праці, стисло розкривається історія навчального закладу. Здійснюється аналіз вибору проблемного питання трудового
колективу та шляхи його реалізації. З’ясовано зміст поняття «трудове виховання». Охарактеризовано основні елементи
трудового навчання учнів, а саме: формування в учнів необхідного мінімуму загальнонаукових, загальнотехнічних і
спеціальних знань; чітка організація процесу праці ; вміння учнів раціонально планувати свою працю; оволодіння учнями
практичними вміннями й навичками для виконання трудових операцій; прагнення до якісного виконання роботи. Визначаючи
формування культури праці як одну з головних умов становлення підростаючої особистості, наголошено, що у цьому
складному процесі виявляються й розвиваються вимогливість, працьовитість, вміння доводити розпочату справу до кінця.
Зазначено, що Жовтневий навчально-реабілітаційний центр здійснює допрофесійну підготовку учнів у навчально-
виробничих цехах.
В
статье раскрывается проблема воспитания подрастающего поколения через приобщение его к посильным видам труда,
кратко раскрывается история учебного заведения. Осуществляется анализ выбора проблемного вопроса трудового
коллектива и пути его реализации. Выяснено содержание понятия «трудовое воспитание». Охарактеризованы основные
элементы трудового обучения учащихся, а именно: формирование у учащихся необходимого минимума общенаучных,
общетехнических и специальных знаний; четкая организация процесса труда ; умение учащихся рационально планировать
свой труд; овладения учащимися практическими умениями и навыками для выполнения трудовых операций; стремление к
качественному выполнению работы. Определяя формирование культуры труда как одно из главных условий становления
подрастающей личности, отмечено, что в этом сложном процессе выявляются и развиваются требовательность,
трудолюбие, умение доводить начатое дело до конца. Указано, что Жовтневый учебно-реабилитационный центр
осуществляет допрофессиональную подготовку учащихся в учебно-производственных цехах.
In the article the problem of education of growing-up generation is revealing through involvingchildren to
manual labor, the brief history of the institution is revealing also. The discussion of problematic issues of working team is analyzed in
here and also its’ ways of realization. Such notion as “ labor education” is opened. The main elements of labor education are characterized, such as: the formation of student’s general, technical and special knowledge; clear organization of labor process;
student’s ability to plan their work efficiently; the student’s acquirement of practical skills and subskills for realization of work process;
their urge towards qualitative realization of work process. Determining the formation of labor culture which is one of the main
conditions of growing-up personality, it is said that in this complex process exactingness, diligence, ability to bring the started to the
end are shown. In the article it is pointed out that Zhovtnevsky educational-rehabilitation centre provide education of the students for
future working on educational-manufacturing workshops.