Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.02 – теорія та методика музичного навчання. – Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2016. У дисертації досліджено проблему формування художньо-комунікативних умінь майбутніх учителів музики і хореографії. Уточнено сутність понять «художня комунікація», «художньо-педагогічна комунікація», «комфортне художньо-освітнє середовище», «художньо-комунікативна діяльність учителів музики і хореографії». Визначено зміст художньо-комунікативної діяльності учителів музики і хореографії, яка здійснюється на різних рівнях художньої комунікації з творами мистецтва та інтерактивної діалогової взаємодії через мистецтво. Художньо-комунікативні вміння майбутніх учителів музики і хореографії визначаються як володіння способами виконання складних інтегрованих мистецько-фахових дій, що забезпечують продуктивну полісуб’єктну інтерактивну художню взаємодію її учасників з творами мистецтва в процесі трансляції та обміну художньою інформацією. У роботі науково обґрунтовано компонентну структуру, наукові підходи, принципи й педагогічні умови формування художньо-комунікативних умінь майбутніх учителів музики і хореографії. Визначено критерії і рівні сформованості досліджуваного феномена. Розроблено та експериментально перевірено поетапну методику формування художньо-комунікативних умінь майбутніх учителів музики і хореографії на основі синтезу мистецтв.
The Dissertation for a degree of the Candidate of Pedagogical Science by specialty 13.00.02 – Theory and Methods of the music education. – National pedagogical university named after M. P. Dragomanov – Kiev, 2016.
The dissertation researched a topical problem of forming artistic communicative skills of future music and choreography teachers. It defined the essence of artistic communication, artistic and pedagogical communication, comfortable artistic-educational environment, artistic communicative activity of music and choreography teachers. Artistic communicative activity of future music and choreography teachers based on different levels of artistic communication with an art works, and dialogue interaction by means of art.
The thesis defines artistic communicative skills as a possession of the ways of integrated artistic and professional activities, which provides artistic interaction of the participants with the works of art during an exchange of artistic information. The dissertation substantiates the component structure, theoretical scientific approaches, pedagogical conditions and principles of artistic communicative skills of the future teachers of music and choreography. Based on the theoretical analysis of the work it has defined benchmarks, indicators and levels of artistic communicative skills of future music and choreography teachers. Author’s method of forming artistic and communicative skills of future music and choreography teachers was created and tested by experiment, which proved the effectiveness of author’s methods.
В диссертации исследована проблема формирования художественно-коммуникативных умений будущих учителей музыки и хореографии. Уточнена сущность понятий «художественная коммуникация», «художественно-педагогическая коммуникация», «комфортная художественно-образовательная среда», «художественно-коммуникативная деятельность учителей музыки и хореографии». Определено содержание художественно-коммуникативной деятельности учителей музыки и хореографии, которая осуществляется на разных уровнях художественной коммуникации с произведениями искусства и интерактивного диалогового взаимодействия через искусство. Художественно-коммуникативные умения будущих учителей музыки и хореографии определяются как владение способами выполнения сложных интегрированных художественно-профессиональных действий, обеспечивающих продуктивное полисубъектное интерактивное художественное взаимодействие ее участников с произведениями искусства в процессе трансляции и обмена художественной информацией. В работе научно обоснована компонентная структура, научные подходы, принципы и педагогические условия формирования художественно-коммуникативных умений будущих учителей музыки и хореографии. Определены критерии, показатели и уровни исследуемого феномена. Разработана и экспериментально проверена эффективность поэтапной методики формирования художественно-коммуникативных умений будущих учителей музыки и хореографии.