У статті розглянуто можливості використання ігрових методик як засобу активізації
мовленнєвої діяльності у процесі навчання іноземних студентів української мови. Автор
визначає педагогічні умови, що сприяють активізації мовленнєвої діяльності іноземних
студентів у процесі мовної підготовки у вищих навчальних закладах України. Доводиться, що
навчальна гра може ефективно застосовуватися на заняттях з мовної підготовки іноземних
студентів з урахуванням основних положень теорії провідної діяльності, змісту
студентського вікового періоду психічного розвитку та досліджень проблем спілкування та
мовленнєвої діяльності. Аналізуються найбільш ефективні для іноземної студентської
аудиторії навчальні ігри, їхні особливості та корисність їхнього використання на кожному
етапі навчання. Матеріали статті можуть бути використані в аудиторній і позааудіторній
роботі з української мови з іноземними студентами, які навчаються в Україні.
В статье рассматриваются возможности использования игровых методик как средства
активизации речевой деятельности в процессе обучения иностранных студентов украинскому
языку. Автор определяет педагогические условия, способствующие активизации речевой
деятельности иностранных студентов в процессе языковой подготовки в высших учебных
заведениях Украины. Доказывается, что учебная игра может эффективно использоваться на
занятиях по языковой подготовке иностранных студентов с учетом основных положений
теории ведущей деятельности, содержания студенческого возрастного периода психического
развития и исследований проблем общения и речевой деятельности. Анализируются наиболее
эффективные для иностранной студенческой аудитории учебные игры, их особенности и
полезность их использования на каждом этапе обучения. Материалы статьи могут быть
использованы в аудиторной и внеаудиторной работе по украинскому языку с иностранными
студентами, обучающимися в Украине.
The possibilities of the usage of game methodic as a mean of the activation of speech activity of
foreign students in the course of Ukrainian as a foreign language are considered in the article. The
author defines pedagogical conditions that help to activate the speech of foreign students in the process
of language training in higher educational institutions of Ukraine. The fact of the effective usage of the
educational game at the language training lessons for foreign students with the assumption of the main
positions of the theory of leadership activities, content of the student age period of mental development
and researches on the communication problems and speech activities is proved. The most effective for
foreign student’s audience educational games, their features and usefulness of use at each level of
learning are analyzed in the article. Materials of the article may be used for curricular and
extracurricular activities for foreign students studying in Ukraine.