DSpace at library NPU Dragomanova » Наукові записки » Випуск 121 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11781
Title: Новітні технології оцінювання у напрямі професійно орієнтованого навчання іноземних мов: погляд вчених зарубіжжя
Authors: Максименко, О. О.
Keywords: оцінювання
професійно орієнтоване навчання іноземних мов
напрям
оценивание
профессионально ориентированное обучение иностранным языкам
направление
assessment
vocationally oriented language learning
sector
Issue Date: 2014
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Максименко О. О. Новітні технології оцінювання у напрямі професійно орієнтованого навчання іноземних мов: погляд вчених зарубіжжя / О. О. Максименко // Наукові записки : [збірник наукових статей] / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова ; укл. Л. Л. Макаренко. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. – Випуск СXХІ (121). – С. 112-120
Abstract: Статтю присвячено новітнім технологіям оцінювання у напрямі професійно орієнтованого навчання іноземних мов у європейській іншомовній освіті. Ґрунтуючись на загальних педагогічних засадах, альтернативні технології оцінювання охоплюють “перформенсове” і портфолійне оцінювання, само- і взаємооцінювання, які потребують врахування галузевої специфіки, забезпечення матеріалами та відповідної організації.
Статья посвящена новейшим технологиям оценивания в направлении профессионально ориентированного обучения иностранным языкам в европейском иноязычном образовании. Базируясь на общих педагогических основах, альтернативные технологии оценивания включают “перформенсовое” и портфолийное оценивание, само- и взаимооценивание, требующие принятия во внимание специфики сферы и обеспечения материалами, а также соответствующей организации.
The article is devoted to the new assessment technologies in the vocationally oriented language learning in the European foreign language education. Based on the common pedagogical principles the sector assessment is integrated into the individual learning and widely used with competence approach. New assessment technologies are introduced as an alternative to traditional testing with the purpose of encouraging all sides to take an active part in the educational process. New assessment technologies include performance assessment and portfolio assessment, self assessment and peer assessment. It requires the development of educational materials and the provision of appropriate organization of the process. The assessment technologies involve various forms of activities and different sources of information. They involve students in the learning process and prepare them to the further learning of foreign languages, obtaining knowledge and skills, formation and improvement of competences in vocational context as well.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11781
Appears in Collections:Випуск 121

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Maksymenko.pdf181.64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.