У статті аналізуються актуальні проблеми організації художньо-естетичного
виховання учнів у загальноосвітніх закладах України другої половини XX століття.
Розглядаються основні форми позакласної роботи з художньо-естетичного виховання в
радянський період із початку 50-х років та перших років української держави, наводяться їх
приклади. Наголошено на тому, що важливим завданням радянської педагогіки, визначеним
Програмою КПРС, було виховання у молодого покоління основ марксистсько-ленінського
світогляду, високої ідейності й відданості комунізмові. Аналізуються теоретичні праці вчених-
педагогів, у яких визначаються форми роботи з організації художньо-естетичного виховання.
Автор розкриває педагогічну діяльність видатного педагога В. О. Сухомлинського, який
підкреслював необхідність навчити дітей любити і цінувати природу, твори мистецтва, красу
людини та її вчинків. Автор доводить, що з самого початку існування незалежної України
поставлені важливі цілі на відродження національної ідеї, ставлення до дитини як до
особистості.
В статье анализируются актуальные проблемы организации художественно-
эстетического воспитания учащихся в общеобразовательных заведениях Украины второй
половины XX века. Рассматриваются основные формы внеклассной работы по
художественно-эстетическому воспитанию в советский период с начала 50-х годов и первых
лет украинского государства, приводятся их примеры. Отмечено, что важной задачей
советской педагогики, определенной Программой КПСС, было воспитание у подрастающего
поколения основ марксистско-ленинского мировоззрения, высокой идейности и преданности
коммунизму. Анализируются теоретические труды ученых-педагогов, в которых
определяются формы работы по организации художественно-эстетического воспитания.
Автор раскрывает педагогическую деятельность выдающегося педагога В. А. Сухомлинского,
который подчеркивал необходимость научить детей любить и ценить природу, произведения искусства, красоту человека и его поступков. Автор доказывает, что с самого начала
существования независимой Украины поставлены важные цели на возрождение национальной
идеи, отношение к ребенку как к личности.
The current problems of the organization of artistic and aesthetic education of pupils in general
education institutions of Ukraine in the second half of the XX century are analyzed in the article. The
main forms of out-of-school activities of artistic and aesthetic education in the Soviet period from the
beginning of the 50s and the first years of the Ukrainian state are discribed in the article, their
examples are given. It is noted that an important task of Soviet pedagogy, certain programs of the
CPSU, was the education of the younger generation the basis of Marxist-Leninist ideology, and high
ideological devotion to communism. The theoretical tractates of scientists and educators, which define
modalities for the organization of artistic and aesthetic education. The author reveals the outstanding
teaching activities V. A. Sukhomlinskogo, who emphasized the necessitye of education children to love
and appreciate nature, works of art, the beauty of man and his deeds. The author argues that from the
beginning of the existence of an independent Ukraine the important goals for the revival of the national
idea, related to the child as an individual were set.