Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Естетичні засади професійного саморозвитку майбутнього педагога

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Піддячий, Володимир Миколайович
dc.date.accessioned 2016-11-03T12:31:12Z
dc.date.available 2016-11-03T12:31:12Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Піддячий, Володимир Миколайович. Естетичні засади професійного саморозвитку майбутнього педагога : автореферат дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / В. М. Піддячий ; наук. кер. І. А. Зязюн ; М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2016. - 22 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11654
dc.description.abstract Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 - теорія і методика професійної освіти. - Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2016. Дисертацію присвячено розробці, теоретичному обгрунтуванню та експериментальній перевірці моделі професійного саморозвитку майбутнього педагога на естетичних засадах. Вивчено накопичений досвід і здійснено аналіз сучасного стану підготовки майбутніх педагогів у вищих педагогічних навчальних закладах. Обґрунтовано наукові положення про: здійснення професійного саморозвитку на естетичних засадах; формування мотивації, теоретичної й практичної підготовленості до професійного саморозвитку на естетичних засадах; поетапність здійснення професійного саморозвитку на естетичних засадах. Розроблено модель професійного саморозвитку майбутнього педагога на естетичних засадах. Відповідно до авторської моделі визначено п’ять етапів професійного саморозвитку на естетичних засадах: мотиваційний, діагностичний, формувальний, практичний, самокритичний. Запропоновано методичні матеріали щодо здійснення професійного саморозвитку на естетичних засадах. Розроблено критерії, показники та рівні готовності майбутніх педагогів до професійного саморозвитку на естетичних засадах. Ефективність теоретичних розробок підтверджена педагогічним експериментом. ua
dc.description.abstract A Ph.D. thesis in Pedagogical Science, specialty 13.00.04 - Theory and Methodology of Professional Education. - National Pedagogical Dragomanov University, Kyiv, 2016. The thesis is devoted to the development, theoretical specification and experimental check of the model of the professional self-development of a future pedagogue on the aesthetic bases. The accumulated experience was studied, and the analysis on the modern state of the preparation of a future pedagogue in the higher educational establishments was conducted. The scientific statements on the professional self-development on the aesthetic bases, motivation formation, theoretical and practical readiness to the professional selfdevelopment on the aesthetic base, the stage-by-stage realization of the professional selfdevelopment on the aesthetic bases were grounded. The model of the professional self-development of a future pedagogue, which is found on aesthetic bases, was developed. In correspondence with the authorship model, five stages of the professional self-development, namely, motivational, diagnostic, forming, practical, and self-critical ones were developed. Methodological materials for the professional self-development on the aesthetic basis were proposed. Criteria, indexes and levels of readiness of a future pedagogue for the professional self-development were developed. The efficiency of the theoretical development is confirmed by a pedagogical experiment. ua
dc.description.abstract Диссертация на получение научной степени кандидата педагогических наук за специальностью 13.00.04 - теория и методика профессионального образования. - Национальный педагогический университет имени М. П. Драгоманова. - Киев, 2016. Диссертация посвящена исследованию проблемы эстетических основ профессионального саморазвития будущего педагога, разработке, теоретическому обоснованию и экспериментальной проверке модели профессионального саморазвития будущего педагога на эстетических основах. Изучен накопленный опыт и осуществлен анализ современного состояния подготовки будущих педагогов в высших педагогических учебных заведениях. Исследовано структуру профессиональных качеств будущего педагога. Проанализировано и обобщено педагогическую, психологическую и философскую литературу, касающуюся темы исследования. Уточнены определения ключевых понятий исследования: «будущий педагог», «профессиональное саморазвитие будущего педагога», «профессиональное самообразование», «профессиональное самовоспитание», «эстетическое чувство», «эстетический вкус», «эстетический идеал», «готовность будущего педагога к профессиональному саморазвитию на эстетических основах» и др. Обнаружены сущностные характеристики профессионального саморазвития будущего педагога (факторы, содержание, формы, методы, направленность, цель, функции и признаки), раскрыты его эстетичные основы. Изложено методические особенности формирования мотивации будущего педагога к профессиональному саморазвитию на эстетических основах, диагностики уровня развития профессиональных качеств будущего педагога, их формирование и совершенствование через профессиональные самообразование и самовоспитание, закрепления сформированных профессиональных качеств через практику педагогического общения, проведения самоконтроля результатов проделанной работы. Разработана модель профессионального саморазвития будущего педагога на эстетичных основах, которая состоит из мотивационного, содержательного и деятельностного компонентов. В соответствии с авторской моделью определено пять этапов профессионального саморазвития на эстетических основах: мотивационный, диагностический, формировочный, практический, самокритичный. Предложены методические материалы относительно осуществления профессионального саморазвития на эстетических основах. Разработаны критерии, показатели и уровни готовности будущих педагогов к профессиональному саморазвитию на эстетических основах. В результате проведения констатирующего этапа педагогического эксперимента установлено, что значительное количество студентов недостаточно подготовлено к профессиональному саморазвитию на эстетических основах. Результаты формирующего этапа педагогического эксперимента подтвердили положения гипотезы исследования и эффективность разработанной модели профессионального саморазвития будущего педагога на эстетических основах. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject майбутній педагог ua
dc.subject професійний саморозвиток ua
dc.subject професійні якості ua
dc.subject самоосвіта ua
dc.subject самовиховання ua
dc.subject естетичне почуття ua
dc.subject естетичний смак ua
dc.subject естетичний ідеал ua
dc.subject готовність ua
dc.subject future pedagogue ua
dc.subject professional self-development ua
dc.subject professional qualities ua
dc.subject self-education ua
dc.subject self-upbringing ua
dc.subject aesthetic sense ua
dc.subject aesthetic taste ua
dc.subject aesthetic ideal ua
dc.subject readiness ua
dc.subject будущий педагог ua
dc.subject профессиональное саморазвитие ua
dc.subject профессиональные качества ua
dc.subject самообразование ua
dc.subject самовоспитание ua
dc.subject эстетическое чувство ua
dc.subject эстетический вкус ua
dc.subject эстетический идеал ua
dc.subject готовность ua
dc.subject.classification 378:37.015.31:37.041:111.852 ua
dc.title Естетичні засади професійного саморозвитку майбутнього педагога ua
dc.type Other ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу