Стаття продовжує цикл публікації автора з проблем категорійної граматики мови. Окреслено сутність категорійної семантики речення, особливості поверхневої та глибинної його структури, процеси трансформації та застосування ...
The article explains the importance of the acquisition of syntactic standards which formulate the communicative and stylistic Competence
of the Students of language disciplines.
Вокальчук, Є. Л.(НПУ імені М.П. Драгоманова, 2009)
Аналізуються типові помилки усного мовлення ведучих футбольних репортажів на сучасному українському телебаченні – порушення точності мови, логіки викладу матеріалу. Встановлено основні причини таких помилок.
У статті проаналізовано лексико-семантичний спосіб творення прізвиськ у Генеральному описі Лівобережної України1765-1769 рр. (на матеріалі Київської сотні Київського полку), а також особливості цього способу.
Розмежовано формальні ознаки та неформальні показники експресивності лексичних одиниць, з’ясовано механізми формування експресивної семантики лексичних одиниць. Установлено залежність семантики експресивного слова від контексту.
Великий інтерес мовознавців до проблеми переймання лексичних запозичень та їх адаптації до системи мови-реципієнта
зумовлений значною кількістю цих елементів в українських писемних пам’яткахXVI-XVII ст. Значна частина ...
Мединська, Н. М.(НПУ імені М.П. Драгоманова, 2009)
У статті з’ясовано логіко-філософський статус категорії ознаки, розкрито її зв’язок з категорією сутності та її вираження на рівні частиномовного розподілу слів.
У статті висвітлюється сутність тексту як засобу розвитку комунікативних умінь учнів; аналізуються лінгвістичні засади роботи над текстом у школі; визначається місце роботи над текстом у навчальному процесі.
Стаття присвячена проблем лінгвістичного трактування категорії пояснення в аспекті пізнання зв’язку мови і мислення в процесі породження висловлення та сприйняття й декодування повідомлення співрозмовником (адресатом).
Степанова, О. І.(НПУ імені М.П. Драгоманова, 2009)
Стаття присвячується теорії метафори. Висвітлюються деякі питання когнітивної метафори, яка структурує сприйняття, мислення, пізнавальні процеси і діяльність людини.
Степанова, О. І.(НПУ імені М.П. Драгоманова, 2009)
Стаття присвячується теорії метафори. Висвітлюються деякі питання когнітивної метафори, яка структурує сприйняття,
мислення, пізнавальні процеси і діяльність людини.
У статті визначається статус мовної компетенції школярів, її змістовні і структурні особливості, шляхи формування. Основна увага приділяється розгляду місця мовної компетенції у системі ключових і предметних освітніх ...
Литвиненко, Н. П.(НПУ імені М.П. Драгоманова, 2009)
Стаття присвячена проблемі функціонування однієї із комунікативних тактик у дискурсі лікаря на етапі об’єктивного обстеження.
Проаналізовано способи мовної реалізації цієї тактики у процесі комунікативної взаємодії лікаря ...
Стаття присвячена дослідженню модусу й диктуму як двох основних рівнів у змістовій організації речення: 1) модусного, що відображає ставлення мовця до повідомленого, тобто як він сприймає, оцінює чи кваліфікує певну ...
Шумейкіна, А. В.(НПУ імені М.П. Драгоманова, 2009)
Наукове дослідження присвячене молодіжній мовотворчості – сленгу. Молодіжний сленг як соціальний різновид національної мови характеризується багатством словникового запасу. У статті визначено роль сленгу в мовленні сучасної ...
У статті проаналізовано конструкції применник о(об) + місцевий відмінок, визначено типи семантико-синтаксичних відношень у цих словосполученнях, з’ясовано особливості функціонування їх у реченнях.