DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти » Випуск 17(22) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11325
Title: Музикознавчі аспекти мистецької рефлексії майбутнього вчителя музики
Authors: Чжан, Цзінцзін
Keywords: художественная рефлексия
музыкально-исполнительское мастерство
интерпретация
интонация
будущий учитель музыки
artistic reflection
musical mastery
interpretation
intonation
future music teacher
Issue Date: 2015
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Чжан Цзінцзін. Музикознавчі аспекти мистецької рефлексії майбутнього вчителя музики / Чжан Цзінцзін // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти: Збірник наукових праць. – Вип. 17 (22). – К. : НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2015. – C. 30-34.
Series/Report no.: Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти;
Abstract: В статье проанализированы музыковедческие аспекты художественной рефлексии учителя музыки. Определенная корреляция художественной рефлексии с такими музыковедческими и музыкально-педагогическими категориями как интонация, интерпретация, музыкально-исполнительское мастерство. Рассмотрены особенности художественной рефлексии в музыкально-исполнительской деятельности.
In the article musicological aspects of artistic reflection of music teacher is analysed. Correlation between artistic reflection such a musicological and music-teaching categories as intonation, interpretation, musical and performance skills is defined. Features of artistic reflection in music and performing activities is considered.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/11325
Appears in Collections:Випуск 17(22)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chzhan Tszintszin.pdf263.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.