DSpace at library NPU Dragomanova » Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова » Факультет спеціальної та інклюзивної освіти » Наукові праці Факультету спеціальної та інклюзивної освіти »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10887
Title: Використання комп'ютерних технологій у процесі роботи розумово відсталих школярів із творами художньої літератури
Authors: Кравець, Н. П.
Keywords: розумово відсталі учні
художня література
літературне читання
комп’ютерні технології
корекція
мультимедійні презентації
тести
статусно-рольова характеристика
mentally retarded schoolchildren
fiction
literary reading
computer technologies
correction
multi-media presentations
tests
status and role characteristics
Issue Date: 2014
Publisher: Педагогічна преса
Citation: Кравец, Нина. Використання комп'ютерних технологій у процесі роботи розумово відсталих школярів із творами художньої літератури / Н. Кравец // Особлива дитина: навчання і виховання : наук., навч., інформ. журн. - 2014. - № 1. - С. 28-37.
Abstract: автором визначено психологічні, дидактичні та методичні умови застосування мультимедійних технологій у процесі роботи розумово відсталих учнів підліткового віку з творами художньої літератури. доведено роль алгоритмічного підходу в застосуванні комп’ютерних технологій, завдяки якому підвищується продуктивність навчальної діяльності школярів.
The author determines psychological, didactic and methodical conditions of using multimedia technologies. Role of an algorithmic approach of computer technologies usage which increases the efficiency of school-children’s learning is proved. Using multimedia presentations seems to be the most appropriate because of simultaneous impact of different types of information is provided by such a syncretic education. That allows students to perceive the learning material consciously. Using multimedia presentations to define the essence of the content of fiction as well as status and role characteristics of characters is underlined. The author has studied the IT usage in mentally retarded students teaching. In every Ukrainian special school there are available computers for mentally retarded students, which is in the most classrooms, as well as a multi-touch interactive whiteboards. We have surveyed the teachers of 7-10 grades in terms of their attitude to using computer technologies during reading lessons and home reading.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10887
Appears in Collections:Наукові праці Факультету спеціальної та інклюзивної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vykorystania_komp_tehknol.pdf208.05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.