DSpace at library NPU Dragomanova » Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова » Факультет спеціальної та інклюзивної освіти » Наукові праці Факультету спеціальної та інклюзивної освіти »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10846
Title: Розвиток сенсомоторного рівня мовленнєво-рухової організації у дітей старшого дошкільного віку зі стертою дизартрією
Authors: Конопляста, Світлана Юріївна
Галущенко, Вікторія Іванівна
Keywords: стерта дизартрія
просодичні компоненти мовлення
діти старшого дошкільного віку
корекційно-логопедична робота
стертая дизартрия
просодические компоненты речи
дети старшего дошкольного возраста
коррекционно-логопедическая работа
subclinical dysarthria
prosodic components of speech
children under school age logopedic remedial work
Issue Date: 2013
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Конопляста, Світлана Юріївна. Розвиток сенсомоторного рівня мовленнєво-рухової організації у дітей старшого дошкільного віку зі стертою дизартрією / С. Ю. Конопляста, В. І. Галущенко // Логопедія : Науково-методичний журнал. - 2013. - N 4. - С. 44-50.
Abstract: Наукова стаття порушує питання вдосконалення шляхів реабілітаційних заходів щодо такого поширеного та різнобічного мовленнєвого розладу, яким є стерта дизартрія у дітей старшого дошкільного віку. Саме складники просодичного компонента мовлення визначають досконалість та завершеність етапів логопедичного впливу у комплексній програмі роботи та підготовки до шкільної адаптації дітей означеної мовленнєвої патології. Стаття розкриває особливості одного з важливих етапів корекційно-логопедичної роботи з формування просодичного компонента мовлення у дітей зі стертою дизартрією. Це підготовчо-проектувальний етап, метою якого є розвиток у дітей сенсомоторного рівня мовленнєво-рухової організації як початкової ланки формування просодики. Саме початковий етап корекційно-логопедичної роботи з формування складових просодики найважливіший, оскільки є базовим для усіх послідуючих етапів і включає чотири основних напрями роботи: оптимізація м'язового тонусу та відчуття м'язових диференціацій, формування дихальних кінестезій, формування акустичних характеристик голосу, стимуляційно-емоційне тренування виконавчих органів зон просодики.
Научная статья ставит вопрос совершенствования путей реабилитационных мероприятий такого распространенного и разностороннего речевого расстройства, которым является стертая дизартрия у детей старшего дошкольного возраста. Именно составляющие просодического компонента речи определяет совершенство и завершенность этапов логопедического воздействия в комплексной программе работы и подготовки к школьной адаптации детей указанной речевой патологии. Статья раскрывает особенности одного из важных этапов коррекционно-логопедической работы по формированию просодического компонента речи у детей со стертой дизартрией. Это подготовительно-проектировочный этап, целью которого является развитие у детей сенсомоторного уровня рече-двигательной организации как начального звена формирования просодики. Именно начальный этап коррекционно-логопедической работы по формированию составляющих просодики важный, поскольку является базовым для всех последующих этапов и включает четыре основных направления работы: оптимизация мышечного тонуса и ощущение мышечных дифференциаций, формирование дыхательных кинестезий, формирование акустических характеристик голоса, стимуляционно-эмоциональная тренировка исполнительных органов зон просодики.
Scientific article raises the question of ways to improve rehabilitation measures for such advanced and comprehensive speech disorder , which is erased dysarthria in preschool children . It prosodic component of speech components define excellence and perfection stages of speech therapy effects in complex program of work and preparation for school children adapt the designated speech pathology. The article reveals the features of one of the important stages of correction and speech therapy work to create prosodic component of speech in children with dysarthria worn . This preparatory stage , projecting , whose goal is to develop in children sensomotor level speech -motor organization as the primary link formation prosodyky . This initial phase correction and speech therapy work to create components prosodyky important as the baseline for all subsequent stages and includes four major areas of activity : optimization of muscle tone and feeling of muscle differentiation , formation kinesteziy breathing , forming the acoustic characteristics of voice - stimulus emotional coaching executive prosodyky zones.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10846
Appears in Collections:Наукові праці Факультету спеціальної та інклюзивної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Konopliasta_Galuschenko.pdf752.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.