DSpace at library NPU Dragomanova » Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова » Факультет мистецтв імені Анатолія Авдієвського » Наукові праці Факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10508
Title: The Formation Students’ Artistic and Performing Technique of Playing the Wind Instruments in the Process of Learning
Other Titles: Формування художньо-виконавської техніки учнів у процесі навчання гри на духових інструментах
Authors: Palazhenko, Oleh
Keywords: primary music education
music performance preparation
artistic and performance technique
music and creative thinking
початкова музична освіта
музично-виконавська підготовка
художньо-виконавська техніка
музично-образне мислення
Issue Date: 2014
Publisher: Toronto : Shiny Word Corp., Canada
Citation: Palazhenko Oleh. The Formation Students’ Artistic and Performing Technique of Playing the Wind Instruments in the Process of Learning / Oleh Palazhenko // Intellectual Archive. – 2014. – Volume 3. – No. 5 (September). – Toronto : Shiny Word Corp., Canada. – PP. 141–148.
Abstract: This article is devoted to describing of modern tendencies in the way of primary music education. The aim of the article is to analyze the theoretical and methodological basis for the formation of artistic and performing technique and musical creative thinking of students in their music performance activities. Features of the musical performance preparations are characterized in the process of playing the wind instruments, possibilities of its intensification are examined. The article focuses on the theoretical and practical researches in this way and the development students’ musical creative thinking.
У статті розглядаються сучасні тенденції початкової музичної освіти. Характеризуються особливості музично-виконавської підготовки в процесі навчання гри на духових інструментах, розглядаються можливості її інтенсифікації. Аналізуються теоретико-методичні засади формування художньо-виконавської техніки і музично-образного мислення учнів у музично виконавській діяльності.
Description: 1. Апатский В.Н. Основы теории и методики музыкально-исполнительского искусства: учеб. пособие / В.Н.Апатский. – К. : НМАУ ім. П.І.Чайковського, 2006. – 432 с. 2. Волков Н.В. Теория и практика искусства игры на духовых инструментах [монография] / Н.В.Волков. – М. : Академический проект; Альма Матер, 2008. – 399 с. 3. Громченко В.В. Художня образність твору як основа еволюції виконавських засобів виразності (на прикладі «Поеми для кларнета та фортепіано» Л.Колодуба) / В.В.Колодуб // Мистецтвознавчі записки: зб. наук. праць. – Вип. 21. – К. : Міленіум, 2012. – С. 18–23 4. Когоутек Ц. Техника композиции в музыке ХХ века / Ц.Когоутек. – М. : Музыка, 1976. – 368 с. 5. Нейгауз Г.Г. Об искусстве фортепианной игры: Записки педагога / Г.Г. Нейгауз. – М. : Музыка, 1988. – 240 с. 6. Фейгин М. Индивидуальность ученика и искусство педагога / М.Фейгин. – М. : Музыка, 1975. – 112 с.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10508
ISSN: 1929-4700
Appears in Collections:Наукові праці Факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Palashenko O, 2014,Canada.pdfфахова стаття153.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.