DSpace at library NPU Dragomanova » Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова » Факультет мистецтв імені Анатолія Авдієвського » Наукові праці Факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10270
Title: Personalisation of didactic culture future lecturers’ formation process in higher educational institutions of the ministry of internal affairs
Other Titles: Персонализация процесса формирования педагогической культуры будущих преподавателей вузов МВД
Authors: Plaksin, Andrey Anatolievich
Keywords: магистры
будущие преподаватели вузов МВД
содержание образования
дидактическая культура
персонализация образовательного процесса
личностно ориентированные и интерактивные технологии
masters
didactic culture
personalization of the educational process
personality-oriented and interactive technologies
Issue Date: 2015
Publisher: Toronto : Shiny Word Corp. (Canada)
Citation: Plaksin Andrey Anatolievich. Personalisation of didactic culture future lecturers’ formation process in higher educational institutions of the ministry of internal affairs / Andrey Anatolievich Plaksin // Intellectual Archive. – 2015. – Volume 4. – No. 5 (September). – Toronto : Shiny Word Corp. (Canada). – PP. 105–114.
Series/Report no.: Педагогіка;
Abstract: The article is personalization process of formation of didactic culture of future masters in the way of the use personality-oriented technologies, interactive learning as the basis of their subjectivity described. The technology of developing masters’ didactic culture is revealed by means of stating tasks, definition of the contents, methods and means of education directed on the educational process organization, and on the result of the joint activity of educational process participants. Didactic culture of future lecturers’ in higher educational institutions of the Ministry of Internal Affairs is pointed out. The author covers the problem of forming the culture of didactic communicative influence of a future lecturer (personalization of the educational process). Didactic communicative influence is the means to organize and govern the learning process through communication
В статье раскрыты возможности персонализации процесса формирования дидактической культуры магистрантов путём применения личностно ориентированных технологий, интерактивного обучения как основы их субъектности. Персонализация образовательного процесса в высшей школе МВД рассматривается путем обновления технологий подготовки магистрантов вузов МВД на основе принципов включения каждого участника педагогического процесса в активное участие в процесс обучения, приоритета коллективной, взаимодополняющей деятельности, базирующиеся на субъект-субъектных отношениях участников учебного процесса.
Description: 1. Вицукаева К.М. Подготовка будущего социального педагога как субъекта профессиональной деятельности : дис. ... канд. пед. наук: 13.00.05 / Вицукаева Екатерина Михайловна. − Одесса, 2012. − 268 с. 2. Грачев В.В. Теоретические основы персонализации образовательного процесса в высшей школе: автореф. дис. на соискание уч. степени доктора пед. наук : спец. 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования» / Грачев Владимир Викторович. − Москва, 2007. − 39 с. 3. Грачев В.В. Персонализация образования в условиях глобального перехода в веб-стиля жизни / В.В.Грачев // Экономика образования. − № 1, 2012. – С. 20-24. 4. Илакавичус Н.Г. Персонификация и персонализация как принципы освоения воспитательного потенциала и идеалов культуры / Н.Г.Илакавичус // Человек и образование. − 2010. − № 3. − С. 19-22. 5. Илакавичус Н.Г. Педагогическое освоение воспитательного потенциала персонифицированных идеалов культуры: историко-социальный аспект / Н.Г.Илакавичус // Человек и образование. − 2010. − № 2. − С. 40-46. 6. Петько Л.В. Філософсько-лінгвістичні ідеї розуміння міжлюдської комунікації у соціальному середовищі / Л.В. Петько // Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна» : зб. наук. праць / укл. І.В.Ковальчук, Л.М.Коцюк, С.М.Новоселецька. – Острог : Вид-во Національного ун-ту «Острозька академія», 2015. – Вип. 53. – С. 309–312. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7827 7. Петько Л.В. Особистість. Соціум. Навчальне середовище / Л.В. Петько // Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»: збірник наукових праць. – Вип. 35. – Переяслав-Хмельницький, 2014. – С. 102–110. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7918 8. Петько Л.В. Професійно орієнтовані технології навчання ІМ як засіб формування професійно орієнтованого іншомовного навчального середовища в умовах університету / Л.В.Петько // Міжнародний науковий форум: соціологія, психологія, педагогіка, менеджмент: зб. наук. праць ; ред. М.Б.Євтух. Київ, 2015. – Вип. 17. – Т. 2. 9. Словарь терминов общей и социальной педагогики. [Электронный ресурс]. − Режим доступа : window.edu. ru / window_catalog / pdf2txt. 10. Шапошникова И.И. Персонализация процесса обучения будущих специалистов по физической культуре и спорту: автореф. дис. на получение степени канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теория и методика профессионального образования» / И.И.Шапошникова. − Луганск, 2010. − 20 с. 11. Pet’ko Lyudmila. The “Case Study” Method as Means of Formation of a Professionally Oriented Foreign Language Teaching Environment in University Conditions / Lyudmila Pet’ko // Intellectual Archive. – 2015. – Volume 4. – Num. 4 (July). Series "Education & Pedagogy". – Toronto : Shiny Word Corp. – PP. 48–65. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7974
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10270
ISSN: 1929-4700
Appears in Collections:Наукові праці Факультету мистецтв імені Анатолія Авдієвського

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Plaksin, 2015.pdfфахова стаття229.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.