У дисертації розглянута проблема культурно-освітнього полілога у
контексті музично-інструментальної взаємодії майбутніх викладачів
музичного мистецтва в процесі навчання гри на саксофоні, обґрунтовано
науково-теоретичну сутність означеного феномена, принципові положення
формування та педагогічні умови ефективності цього процесу. Саксофонне
мистецтво розглянуто як цілісне явище музичної культури та освіти,
академічного виконавства, виявлено його полікультурне значення.
Методика готовності майбутнього викладача до музично-
інструментального полілога в процесі навчання гри на саксофоні у вищій
школі побудована на гуманістичній, культуротворчій, креативній,
комунікативній та індивідуально-зорієнтованій педагогічних парадигмах з
позицій історико-культурного, особистісно-комунікативного, когнітивно-
емоційного, полідіяльнісного науково-теоретичних підходів, що уможливило
узагальнення, систематизацію та визначило логіку побудови змісту
дисертації.
Визначено структуру музично-інструментального полілога майбутніх
викладачів музичного мистецтва в процесі гри на саксофоні: мотиваційно-
усвідомлений, діяльнісно-смисловий, методико-технологічний і
комунікативно-виконавський компоненти; критерії оцінки сформованості
означеного феномена з їх показниками. Розроблена та експериментально
перевірена авторська методика поетапного формування готовності
майбутнього викладача до музично-інструментального полілога в процесі
навчання гри на саксофоні; втілення запропонованих ефективних методів
довело результативність дослідної роботи.
Thesis for candidate science degree of Pedagogic, speciality 13.00.02 –
«Тheory and Methods of Music Teaching». – National Teacher Training
University by name M.P. Dragomanov. – Киев, 2015. In the dissertation investigation the problem of cultural and education
polylog in context of music-instrument future music teachers interaction in training
saxophone playing process; based science and theory essence this phenomenon;
principles of its forming and conditions of this process effectiveness.
Saxophone art is analys as a hole of music cultural, education and academic
performing phenomenon.
The methodic of future music teachers to music-instrument polylog
readiness in the process of their training saxophone playing process in high
pedagogical school is built on the humanistic, cultural-creative, communicative
and personal reference pedagogical paradigms with using of history-cultural,
personal-communicative, cognitive-emotional, poly-activity science and theory
essences for analyse and systematize, definition of content built dissertation logic.
In this dissertation is worked out and presented the structure of this
phenomenon, defined the structure of readiness of future teacher for musicinstrumental
polylog in the saxophone play training process. It consists of reasonrealize,
activity-semantic, methodology-technical and communicative-performing
components; criterions of estimation of forming degree presenting phenomenon
with their indexes, which provide with such criterions : person interesting and
direction for music- instrumental polylog for the first component; demonstration
total erudition, requirement of empathos reflexio, requirement of music-hearing
reflexio and creative activity results for the second component; presence of
methodic competens for the third component; developing of anticipation and
requirement of collective performance work for the fourth component.
Working out and experimentally testing the author methodology of stage
forming readiness of future teacher for music-instrumental polylog in the
saxophone play training process. Introduction of working effective methods are
proved the high results this research work.
Диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических
наук по специальности 13.00.02 – «Теория и методика музыкального
обучения». – Национальный педагогический университет имени
М. П. Драгоманова. – Киев, 2015.
В диссертации рассмотрена проблема культурно-образовательного
полилога в контексте музыкально-инструментального взаимодействия
будущих преподавателей музыкального искусства в процессе обучения игры
на саксофоне, обосновано научно-теоретическую сущность данного
феномена, принципиальные положения формирования и педагогические
условий эффективности этого процесса. Саксофонное искусство
рассматривается как целостное явление музыкальной культуры и
образования, академического исполнительства.
Методика готовности будущего преподавателя к музыкально-
инструментальному полилогу в процессе обучения игре на саксофоне в
высшей школе строится на гуманистической, культуротворческой,
критически-креативной, коммуникативной и индивидуально-
ориентированной педагогических парадигмах с позиций историко-
культурного, личностно-коммуникативного, когнитивно-эмоционального,
полидеятельного научно-теоретических подходов для обобщения и
систематизации, определения логики построения содержания диссертации.
Определена структура музыкально-инструментального полилога
будущих преподавателей музыкального искусства в процессе игры на
саксофоне: мотивационно-осознанный, дeятельно-смысловой, методико-
технологический и коммуникативно-исполнительский компоненты; критерии
оценки сформированности представленного феномена с их показателями.
Разработана и экспериментально проверена авторская методика поэтапного
формирования готовности будущего преподавателя к музыкально-
инструментальному полилогу в процессе обучения игре на саксофоне.
Внедрение разработанных эффективных методов доказали результативность
исследовательской работы.