DSpace at library NPU Dragomanova » Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова » Факультет мистецтв » Наукові праці Факультету мистецтв »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10144
Title: Peculiarities of cello teaching in the XX-th century: retrospective review
Other Titles: Особливості навчання гри на віолончелі у ХХ столітті : ретроспективний аналіз
Authors: Van Іnzjun'
Keywords: cellist
violoncello schools
teaching methods
performance techniques
the art of interpretation.
віолончеліст
методика
виконавські прийоми
виконавський апарат
виолончелист
методика
исполнительские приемы
исполнительский аппарат
Issue Date: 2015
Publisher: Toronto : Shiny Word Corp. (Canada)
Citation: Van Іnzjun'. Peculiarities of cello teaching in the XX-th century: retrospective review / Van Іnzjun'// Intellectual Archive. – 2015. – Volume 4. – No. 5 (September). – Toronto : Shiny Word Corp., 2015. – PP. 136–145.
Series/Report no.: Педагогіка;
Abstract: The author describes the main methodical works of Cello teachers in the first half of the ХХth century musical pedagogy in the way of Cello art understanding as unanimity of education, training and professional development. The article is stressed that Cello pedagogy in the first half of the ХХth century was influenced by the work of the distinguished cellist P. Casals: a range of phrasing, intonation, and expressiveness that had not previously been thought possible, and made the cello an instrument of high purpose The author points out that the innovative methodical aims by S. Kozolupov: rational finger techniques, masterful strokes, the system of positional transitions, cello playing tips and sounding. The original method of work with silent tools by Y. Polyanskiy, who changed the process of imparting the cello's starting skills, is considered. Works by V.Larchikov in which justifies general typologies of expressive means, principles and performance techniques like an arsenal of modern cellist’s is given.
У статті наголошується, що завдяки методичним працям видатних педагогів-віолончелістів першої половини ХХ ст., музична педагогіка наблизилась до вивчення віолончельного мистецтва в єдності виховання, навчання і професійного розвитку. З’ясовано, що віолончельна педагогіка першої половини ХХ ст. знаходилась під впливом творчості видатного віолончеліста П.Казальса, який здійснив революцію в галузі естетики свого інструменту. Розглянуто вплив психофізіологічної науки на вирішення проблеми організації виконавського апарату віолончеліста. Визначено новаторські методичні установки С.Козолупова: раціональні аплікатурні прийоми, віртуозні штрихи, система позиційних переходів тощо. Розглянуто цікаву і оригінальну методику роботи із беззвучними інструментами Ю.Полянського, яка докорінно перебудовує процес прищеплення віолончелістам відправних ігрових навичок. Відзначено роботи В.Ларчикова, в яких обґрунтовано загальну типологію виражальних засобів і виконавських прийомів, що знаходяться в арсеналі сучасного віолончеліста.
В статье отмечается, что благодаря методическим трудам выдающихся педагогов-виолончелистов первой половины ХХ ст. музыкальная педагогика подошла к изучению виолончельного искусства в единстве воспитания, обучения и профессионального развития. Выяснено, что виолончельная педагогика первой половины ХХ века находилась под влиянием творчества выдающегося виолончелиста П.Казальса, совершившего революцию в области эстетики своего инструмента. Рассмотрено влияние психофизиологической науки на решение проблемы организации исполнительского аппарата виолончелиста. Определены новаторские методические установки С.Козолупова: рациональные аппликатурные приемы, виртуозные штрихи, система позиционных переходов. Расмотрена интересная и оригинальная методика работы с беззвучными инструментами Ю.Полянского, которая пересматривает процесс привития виолончелистам начальных игровых навыков. Отмечены работы В.Ларчикова, в которых обосновано общую типологию выразительных средств и исполнительских приемов, находящихся в арсенале современного виолончелиста.
Description: 1. Беккер Х. Техника и искусство игры на виoлончели / Х.Беккер, Д.Ринар. – М. : Музыка, 1978. – 287 с. 2. Броун О. Очерки игры на виолончели / О.Броун. – М. : Музгиз,1958. – 84 с. 3. Гинзбург Л. Пабло Казальс / Л.С.Гинзбург. – М. : Музгиз,1958.– С. 104-106. 4. Гинзбург Л. История виолончельного искусства : в 4-кн. – Кн. 4. – М. : Музыка, 1978. – 407 с. 5. Зав’ялова Ольга. Концертно-віртуозна культура ХІХ ст. і традиції київської віолончельної школи [Електронний ресурс]. - С. 69-76 / Ольга Зав’ялова. – Режим доступу : http://www.mari.kiev.ua/2010%20-%20Mystectvoznavstvo%20Ukrainy_11/069-076.pdf 6. Ларчіков В. Музично-виконавський арсенал сучасного віолончеліста / В.Ларчіков // Науковий вісник НмАУ імені П.Чайковського. – К., 2010. – Вип. 82. – С. 42 – 59. 7. Полянський Ю. Нариси з методики викладання гри на віолончелі / Ю. Полянський. – К. : Музична Україна, 1978. – 72 с. 8. Селезнёв Алексей Николаевич. С.М. Козолупов и его школа в контексте развития русского виолончельного искусства: к истории классов виолончели МГК / Алексей Николаевич Селезнёв : дис. … канд. искуствоведения : 17.00.02. «Музыкальное искусство». – М., 2007. − 226 с. 9. Щелкановцева Е. Сюиты для виолончели И.С.Баха. – М. : Музыка, 1997. – 112 с. 10. Червов В. Об интерпретации сюит для виолончели И.С. Баха. / В.Червов // Зі спадщини майстрів. – Кн.1. – К. : Науковий вісник НМА ім. П.І.Чайковського, 2003. – Вип.30. – С. 254 – 268. 11. Blum D. Casals and the art of interpretation / D.Blum. − London : Heinemann, 1977. – XVI. − 223 p. 12. Hargrove Jim. Pablo Casals: cellist of conscience / Jim Hargrove . − Chicago : Children’s Press, 1991. − 127 p.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/10144
ISSN: 1929-4700
Appears in Collections:Наукові праці Факультету мистецтв

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Van Іnzjun', 2015.pdfфахова стаття197.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.