Стаття присвячена науковому аналізу відношення національної держави
та освіти в умовах процесу глобалізації.
Методологічна база дослідження визначається підходом, який спирається
на принципи об’єктивності та цілісності. Зокрема, в роботі застосовано:
метод історизму та герменевтики; діалектичний метод; метод системного
аналізу; порівняльний метод.
На сьогоднішній день освіта набуває пріоритетного значення не лише в
культурних, але й в економічних питаннях. Причиною цього є виникнення
“економіки знань” як ресурсної бази сучасного капіталізму. Базуючись на
дослідженнях провідних науковців в галузі освітньої глобалістики, автор
статті виділяє головні тенденції та новоутворення на ринку педагогічних
послуг. В ході роботи звертається увага на подібні діалектичні відношення
“глобального та локального” як структурі освіти, так і в соціальній системі
сучасності загалом.
The article is devoted to scientific analysis related national and state education
in the globalization process.
Methodological basis of research is defined approach that is based on the
principles of objectivity and integrity. In particular, the paper used, the method of
historicism and hermeneutics; dialectical method; method of system analysis;
comparative method.
Today, education is a priority not only as cultural but also as economic issue.
The reason for this is the emergence of a “knowledge economy” as a resource base of
modern capitalism. Based on the research of leading scientists in the field of
education and globalization, the author identifies the key trends in the market of
educational services. The course is drawing attention to dialectical relationship
between “global and local” as the structure of education and in the social system of
modernity in general.