Розглядається блогосфера як персональний суб'єктивований віртуальний простір, прояв людського буття, с джерелом інформації, засобом вираження власної думки та способом самореалізації. Мета публікації - виявлення соціокультурної значимості інтегрування блогосфери в процес сучасної мовної освіти. Використання потенціалу блогосфери в мовній освіті - це відповідь на сучасні вимоги мовного навчання, оскільки сьогоднішнє міжособистісне спілкування у значній мірі інтегроване у Всесвітню павутину.
The article presents the blogosphere as personal subjectivized virtual space, a monifestation of being, which is source of information, a means of expressing one`s own opinion and a way of self-relization. the purpose of this paper is to detect the socio-cultural significanse of blogosphere integration in process of modern language education. The use of blogosphere potential in language education is an answer to the modern requirements for language learning, as now interpersonal communication is mainly integrated into the World Wide Wtb.