Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психологічна корекція тривожності старшокласників різних типів загальноосвітніх навчальних закладів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Петренко, Вікторія Євгенівна
dc.date.accessioned 2015-12-03T07:55:46Z
dc.date.available 2015-12-03T07:55:46Z
dc.date.issued 2015-12
dc.identifier.citation Петренко, Вікторія Євгенівна. Психологічна корекція тривожності старшокласників різних типів загальноосвітніх навчальних закладів : автореферат дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 / В. Є. Петренко ; наук. кер. Л. В. Долинська ; М-во освіти і науки України ; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – К., 2015. – 23 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/8682
dc.description.abstract Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2015. Дисертація присвячена проблемі психологічної корекції тривожності старшокласників різних типів загальноосвітніх навчальних закладів. У роботі визначено теоретичні підходи до вивчення феномена тривожності, вікової динаміки розвитку, чинників виникнення та підходів до психологічної корекції досліджуваної риси. Виявлено особливості та рівні (високий, середній, низький) прояву тривожності у старшокласників загальноосвітніх навчальних закладів різних типів, здійснено порівняльний аналіз чинників виникнення тривожності учнів загальноосвітніх шкіл та учнів гімназій та ліцеїв, визначено специфічні чинники виникнення тривожності, притаманні контингенту учнів гімназій та ліцеїв (значна різниця між самооцінкою та рівнем домагань, переважання мотиву уникання невдачі). Створено модель психологічної корекції тривожності у старшокласників гімназій та ліцеїв. Обґрунтовано, розроблено, апробовано та доведено ефективність програми оптимізації тривожності, спрямованої на нівелювання дії основних чинників її виникнення та опанування навичок подолання тривоги. Сформульовано рекомендації для учнів гімназій та ліцеїв, їх вчителів та батьків, спрямовані на попередження виникнення та закріплення високого рівня тривожності, забезпечення підтримки старшокласників в межах найближчого оточення. uk_UA
dc.description.abstract The dissertation aims for getting the scientific degree of candidate of psychological sciences in specialty 19.00.07 – pedagogical and age psychology. The National pedagogical university named after M. Drahomanov. – Kyiv, 2015. The dissertation devoted to the problem of psychological correction of high level of anxiety high school pupils from different types of schools. The dissertation identified theoretical approaches to the problem of age dynamic of development, rising factors and ways of psychological correction of anxiety. During the studying of problem was found the peculiarities of manifestation and factors of forming of anxiety of pupils from schools different types. Also were described special anxiety factors for high school pupils from gymnasium and lyceum. In this work also created the model of gymnasium and lyceum pupils anxiety psychological correction. Grounded, elaborated, approved and proved the positive effect of program of high level anxiety optimization. By the results of research were formed the recommendations for high school pupils from gymnasium and lyceum, their parents and teachers. uk_UA
dc.description.abstract Диссертация на соискание ученой степени кандидата психологических наук по специальности 19.00.07 – педагогическая и возрастная психология. – Национальный педагогический университет имени М. П. Драгоманова. – Киев, 2015. Диссертация содержит результаты исследования проблемы психологической коррекции тревожности старшеклассников разных типов общеобразовательных учебных заведений. В работе представлен анализ теоретических подходов к изучению проблемы тревожности, ее возрастной динамики, факторов возникновения, а также психологических подходов к коррекции данной черты. В ходе эмпирического исследования изучены уровни проявления и факторы возникновения тревожности у старшеклассников общеобразовательных учебных заведений разных типов, определены факторы возникновения тревожности, специфические для контингента учащихся гимназий и лицеев. Установлены взаимосвязи между уровнем личностной тревожности и негативным самоотношением, противоречивым отношением к собственному прошлому, настоящему и будущему, показателями самооценки и уровня притязаний, мотивами страха отвержения и избегания неудачи. Доказано, что учащиеся старших классов гимназий и лицеев более тревожны, чем учащиеся общеобразовательных школ, что обусловливается действием специфических факторов: значительной разницы между показателями самооценки и уровня притязаний, а также мотивом избегания неудачи. Разработана модель психологической коррекции тревожности у старшеклассников гимназий и лицеев. Обоснована, разработана, апробирована и доказана эффективность программы оптимизации тревожности, направленной на снижение действия основных факторов возникновения тревожности и формирование навыков совладания с тревогой. Реализация программы предусматривает не только осуществление коррекционной работы со старшеклассниками, но и проведение информационно-просветительской работы с учителями и родителями учащихся. Предложены методические рекомендации для учащихся гимназий и лицеев, их педагогов и родителей, направленные на профилактику возникновения и закрепления высокого уровня тревожности, обеспечения поддержки старшеклассников со стороны ближайшего окружения. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова uk_UA
dc.subject тривога uk_UA
dc.subject особистісна тривожність uk_UA
dc.subject ранній юнацький вік uk_UA
dc.subject психологічна корекція uk_UA
dc.subject чинники виникнення тривожності uk_UA
dc.subject самоставлення uk_UA
dc.subject відповідальність uk_UA
dc.subject самооцінка uk_UA
dc.subject рівень домагань uk_UA
dc.subject прагнення прийняття uk_UA
dc.subject страх відторгнення uk_UA
dc.subject прагнення успіху uk_UA
dc.subject уникання невдачі uk_UA
dc.subject anxiety uk_UA
dc.subject adolescence uk_UA
dc.subject psychological correction uk_UA
dc.subject factors of anxiety uk_UA
dc.subject selfattitude uk_UA
dc.subject responsibility uk_UA
dc.subject self-esteem uk_UA
dc.subject succeed level uk_UA
dc.subject aspiration of adoption uk_UA
dc.subject aspiration of success uk_UA
dc.subject avoid of failure uk_UA
dc.subject тревога uk_UA
dc.subject личностная тревожность uk_UA
dc.subject ранний юношеский возраст uk_UA
dc.subject психологическая коррекция uk_UA
dc.subject факторы возникновения тревожности uk_UA
dc.subject самоотношение uk_UA
dc.subject ответственность uk_UA
dc.subject самооценка uk_UA
dc.subject уровень притязаний uk_UA
dc.subject стремление к принятию uk_UA
dc.subject страх отвержения uk_UA
dc.subject стремление к успеху uk_UA
dc.subject избегание неудачи uk_UA
dc.subject.classification 373.5.015.3:159.942.5 (043.3) uk_UA
dc.title Психологічна корекція тривожності старшокласників різних типів загальноосвітніх навчальних закладів uk_UA
dc.type Other uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу