Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Діяльність декана (директора інституту) ВНЗ III-IV рівнів акредитації в сучасних умовах

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Драгунов, Л. О uk_UA
dc.contributor.author Єременко, О. А. uk_UA
dc.date.accessioned 2015-11-19T09:51:00Z
dc.date.available 2015-11-19T09:51:00Z
dc.date.issued 2014 uk_UA
dc.identifier.citation Драгунов, Л. О Діяльність декана (директора інституту) ВНЗ III-IV рівнів акредитації в сучасних умовах / Л. О Драгунов, О. А. Єременко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 11 (52) - C. 38-42. ru_RU
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/8504
dc.description.abstract У статті розглядаються особливості та сучасні тенденції вдосконалення діяльності декана (директора інституту) ВНЗ ІІІ-ІV рівнів акредитації, що може стати запорукою ефективної діяльності факультету та якісної адаптації ВНЗу до сучасних соціально-економічних умов. Для підвищення ефективності діяльності декана (директора інституту) необхідно окреслити професійні компетенції, які дозволять в сучасних умовах ефективно вирішувати основні види діяльності керівника, узагальнити та систематизувати уявлення щодо стилів керівництва та на цій основі розробити відповідні рекомендації, які дозволять в практичній діяльності застосовувати різні стилі керівництва.
dc.description.abstract В статье рассматриваются особенности и современные тенденции совершенствования деятельности декана (директора института) ВУЗа ІІІ-ІV уровней аккредитации, которая может стать основой эффективной деятельности факультета и качественной адаптации ВУЗа к современным социально-экономическим условиям. Для повышения эффективности деятельности декана (директора института) необходимо обозначить профессиональные компетенции, которые разрешат в современных условиях эффективно решать основные виды деятельности руководителя, обобщить и систематизировать представления относительно стилей руководства и на этой основе разработать соответствующие рекомендации, которые позволят в практической деятельности применять разные стили руководства.
dc.description.abstract In the article features and modern tendencies of perfection of activity of dean (director of institute) of INSTITUTION of higher learning ІІІ- ІV are examined levels of accreditation that can become the mortgage of effective activity of faculty and quality adaptation of INSTITUTION of higher learning to the modern socio-economic terms. For the increase of efficiency of activity of dean (director of institute) it is necessary to outline professional competences, that will allow in modern terms effectively to decide the basic types of activity of leader, generalize and systematize presentation in relation to styles of guidance and on this basis to work out corresponding recommendations that will allow in practical activity to apply different styles of guidance. It should be remembered that effective influence of leader on a group and separate office workers shuts out thoughtless emulating any style, but needs making of own unique style of activity and influence. An effective leader helps his cocks to acquire responsibility and competence. For this purpose he is important to know, what stage of development a collective is on, as there will be his development and what he can to it assist personally. Leader it must be enough flexible in the choice of that or other style of guidance, that must be objectively expedient. He must always be ready to change the opinion and, if necessary, change style of guidance. Leader that chose certain style of leadership and clearly him adheres to it can appear not able to carry out effective guidance in other situation and in other position. A leader that wants to work as possible more effective to get a maximal return from the inferiors, can not allow to the soba to apply someone style during all career.
dc.language.iso uk ru_RU
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ru_RU
dc.subject професійні компетенції
dc.subject стилі керівництва
dc.subject управління
dc.subject діяльність декана
dc.subject professional competences
dc.subject styles of guidance
dc.subject management
dc.subject activity of dean
dc.title Діяльність декана (директора інституту) ВНЗ III-IV рівнів акредитації в сучасних умовах ru_RU
dc.type Article ru_RU


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу